onsdag 15 maj 2013

Jag får min prins!

Är så in i norden lycklig att jag inte kan tänka på något annat och  haft svårt att jobba i dag :)

I mitten av juli blir vi två på Hornsgatan och det är banne mig inte en dag för tidigt

Snygg är han också – förstås

Han har stamtavla och har vunnit en hel del tjusiga priser men det förstår ni väl genast när ni ser honom

oskar 3x

oskar 2

I hans nuvarande hem bor fler katter och de är tyvärr inte riktigt snälla mot honom och matte tror att han skulle trivas bäst som ensam katt i ett hem där han får mycket kärlek

Jamen vad väntar vi på????

Min enda oro är att han inte kommer att tycka om att jag jobbar heltid men både matte och jag tycker att det är värt ett försök för han är inte riktigt glad i dag

Å ljuvliga lurv – hoppas hoppas att du finner dig till rätta hos mig – som jag har längtat!

IMG_4199AAAXXX

43 kommentarer:

  1. Vilken stilig herre!!...hoppas han kommer att trivas på Hornsgatan.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller alla tummar för att det går bra!
      Kra,ö

      Radera
  2. Vilken snygging! Verkligen en prins! Han kanske kommer att tycka det är hur skönt som helst att ha hela lägenheten för sig själv när du är på jobbet och inte är hemma och pussar på honom hela tiden:)
    Grattiskramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är helt underbar och jag längtar järnet!
      Kram

      Radera
  3. Här har du en som är fruktansvärt avundsjuk :-) Jag avgudar katter, speciellt orangea katter, men är samtidigt hemskt allergisk mot dem. Så det kommer tyvärr aldrig bli en katt för mig, jag får istället njuta av dem på avstånd :-) Så en massa kattbilder önskas i bloggen framöver :-)
    Du ska se att han kommer att stormtrivas! Vad glad jag är för din skull!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad söt du är! Hur skulle jag kunna låta bli att kasta in en massa bilder här :)
      Kram

      Radera
  4. Fantastiskt fin prins:) Är svag för rödtottar jag med! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är han kung för han heter Oskar:)
      Kram

      Radera
  5. En fullträff, helt enkelt! Blir så glad för din skull!
    Ja, jag blir glad när andra skaffar katt. Bort ned stämpeln "galna damen med katterna"!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Min förra katt och Prinsen jag har nu är omplaceringskatter. Många var skeptiska då jag inte visste hur katten var, men det har ju varit helt suveränt! Vilken kärlek!
    Det här blir helt säkert bra för dig med!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är helt tossigt glad helt enkelt. Saknar att ha katt och har bara väntat ut stambytet :)
      Kram

      Radera
  7. Hej!
    Jag önskar er allt lycka till samboskapet och han är ju bedårande vacker.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst måste vi vara gjorda för varandra!
      Kram

      Radera
  8. Åh så vacker!

    Mina föräldrar skaffade katt när jag var 12, när jag flyttade hemifrån var det inte aktuellt och i ärlighetens namn så saknar jag inte håren...Men, saknar det där gosiga och sällskapet...

    Men det kan aldrig bli katt. Svärfar är superallergisk och får andnöd så det går inte alls....Finns också en viss risk att äldste sonen är allergisk...visar vissa tecken på det när vi är hos mina föräldrar...men men man vet inte.

    Yngsta dottern har bestämt att hon vill ha katt när hon flyttar hemifrån. Hon är 6 år...
    Högst på hennes önskelista stod "en kattunge"....önskar så att vi hade kunnat ha en...

    Han kommer säkert att stortrivas, din kung Oskar!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stavade så illa att jag var tvungen att skriva om - vad skulle "fröken" säga :o Jag saknar väl heller inte direkt håren men det där underbara spinnande mjuka sällskapet är balsam för själen :)
      Kramar

      Radera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Å så fin! Lite lejonkungen över honom;)
    Älskar rödvita katter, det är ju min Tintin med:)

    Kram och lycka till!
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är alldeles underbar!!!!
      Kram

      Radera
  11. Oh han är underbar! Grattis!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är redan käääär ju :)
      Kram

      Radera
  12. Vilken match!!! Och ge honom kvalitetstid efter jobbet i form av kärleksfullt borstande (pälsvård och de flesta långhåringar brukar älska borstning) och gosprat så kommer det bli toppen. De sover så mycket så han kommer anpassa sig efter ditt schema och var vaken när du är.
    Kul att inte alla väljer kattungar, finns många som behöver nya hem med massa kärlek och det kommer han få av dig.
    Så grattis till Er båda!!!
    Kram
    Loo

    SvaraRadera
  13. Vacker kisse! Å vilket bra val att ta hand om en som behövde flytta! Kattungar är ju ljuvliga förstås men även bra på att hänga i gardiner, klättra upp för ben, lurpassa på tår i sängen och jaga flugor bland krukväxterna så en mogen herre att mysa med i soffan låter som ett bra val! De busar lagom ofta när de har tid så att säga! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror att det här blir helrätt och jag har verkligen saknat att ha katt :)
      Kram

      Radera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  15. Men weeee vilken sötnos. Ni blir the perfect match, set är jag säker på. Vad heter han?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela kullen är döpt efter svenska kungar och det här är Oskar.
      Kram

      Radera
  16. Men ååå vilken stilig herre! Det kommer bli perfekt. Vad är det för ras? Ser lite ut som en turkisk van?

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är faktiskt skogis men väldigt slank.
      Kramar

      Radera
  17. Så fiiin!! Samma ljuva svans som vår ' lilla Elvira'..som är en drömkatt!! Tror han kommer trivas alldeles utmärkt i ditt lilla bo på Hornsgatan, bara kärleken finns..
    Grattis till din blivande 'sambo, livspartner'!!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du - ja om bara min kärlek blir besvarad så kommer det att bli bra :)
      Kramar

      Radera
  18. Jättefin och troligen kommer han att tycka det är fantastiskt skönt att få vara ensam om de andra varit taskiga.
    Och skulle han känna sig ensam sen kan du ju alltid hitta en snäll kompis åt honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja matte och jag både hoppas och tror att det är så han kommer att känna - ett helt eget revir där han är kung :)
      Kram

      Radera
  19. Åh vilken stilig en!

    Hoppas att han ska trivas hos dig.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst ät han vacker :)
      Kram

      Radera
  20. Grattis! Vad glad jag blir för din skull :-) jag är övertygad om att han kommer att trivas hos dig, ni kommer att bli "två håriga på Hornsgatan" ;-) Katter sover ju en stor del av dygnet och de brukar anpassa detta till när matte inte är hemma.

    Läste precis ditt inlägg nedan... För precis ett år sedan omplacerade vi våra två katter (brittisk korthårig) på 3 och 5 år. Det var ett tungt beslut men vi blev helt enkelt för många i vår familj med 3 barn oxå... De hade gärna fått flytta till dig :-)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - vad söt du är <3
      Kram

      Radera
  21. STORT GRATTIS!! Hoppas verkligen det blir bra och att han ska trivas.
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara - jag är så förväntansfull - nästan värre än när jag var liten och såg fram emot något _)
      Kram!

      Radera
  22. Underbart! Tänk att ha en lurvig vän som möter upp när man kommer hem från en dag på jobbet. Det kommer säkert bli helt perfekt. Kram!

    SvaraRadera
  23. Stort Grattis till den fina kung Oskar. Han kommer att stromtrivas ensam i godan ro på Hornsgatan, han kommer att växa ännu mer som kung nu när han får var i fred i lugn och ro och bara ha någon som totalt älskar honom.
    Grattis till er båda två.
    Kram
    Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack vad söt du är! Precis så hoppas jag att det blir :)
      Kram

      Radera
  24. Så himla fin ! Jag har en precis likadan hemma, stor o go :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad härligt - då förstår du hur förväntansfull jag är :)

      Radera