söndag 26 maj 2013

Gårdagens och dagens fynd

Syster yster sitter på tåget och är lika trött som jag efter tre intensiva men kuliga dagar

Kortkort inlägg här och jag kommer snart att stupa i säng :)

IMG_7145

När vi gick genom Gamla stan i går lite utanför de stora turiststråken såg jag en butik som inte fanns där tidigare. Övertalade en ganska  trött syster att vi måste gå in och där fanns den. En perfekt burk till förvånansvärt billig peng att ha Kung Oskars torrfoder i  

Troligen tycker flertalet av er att jag är galen men då bör ni veta att torrfoder inköps i 5-kilospåsar så någon sorts mellanlagring behövs. Blir lite omständligt att springa till klädkammaren när matskålen ska fyllas på :) Det står väl ganska klart att jag längtar mig halvt galen………

Dagens fynd är suveränt

IMG_7147

Triumphs variant av Rosemundelinne är mjukare och skönare, något billigare och har en blandning av 70% bomull och 30% siden. De håller formen finfint i mååånga tvättar. Om man sedan får 100 kronor i morsdagsrabatt är man hemma rätt så rejält!

Det var allt jag har på hjärtat för nu – dags att slänga sig i soffan för seriöst söndagsslappande

Må så gott – det gör jag :)

Kramar

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

11 kommentarer:

  1. Superbra fynd ju! :) Mina linnen är snart utslitna tycker jag så det ska jag hålla i minnet.
    Ha nu finaste kvällen och må så gott,
    Här ska det lagas mat efter en alldeles för lång tupplur.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha får skärpa mig för att inte somna i soffan :) Sängen snart!
    Tusen kramat <3

    SvaraRadera
  3. Tycker inte alls du är galen,precis som du säger så kan du ju inte hela tiden släpa fram torrfoderpåsen. Och varför då inte köpa en burk som är fin. När får du hem kissen?
    Bra tips på linnen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å den ljuvlige kommer den 10 juli och jag längtar som en tik :)
      Kram

      Radera
    2. nej nej nej "som en tok" :D

      Radera
    3. Haha...den var ju lite rolig "längtar som en tik".
      Då är det några veckor kvar, men den som väntar på något gott....Kram

      Radera
  4. Såg burken på Instagram och den är ju tokfin! Inte alla kissar som får mat ur nåt så fint:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supertur hade jag där :)
      Kram

      Radera
  5. Klart kungen ska ha en fin matburk! Och du är inte galen, eller så är du det men i så fall är du inte ensam för jag har också matburkar... :-) Kram!

    SvaraRadera