måndag 22 april 2013

Mollydoft och vaccinering

Hm lite spretig rubrik kanske men det är just vad jag har på hjärtat för stunden

Jag är med i en FBgrupp där det för ett tag sedan diskuterades den unika doft vissa av Odd Mollys plagg har. Ett hyfsat stort antal damer var överens om att doften från det här tvättmedlet skulle vara så nära man överhuvud taget kunde komma

IMG_6612

Någon som testat och kan verifiera?

Om inte kommer en rapport på söndag efter det obligatoriska morgonpasset i tvättstugan

I förra veckan läste jag en högst otäck artikel om vad som händer/kunde hända om man drabbas av fästingburen TBE, dvs hjärnhinneinflammation

I dag tog jag itu med något jag borde ha gjort för flera år sedan

IMG_6610

Inga fästingar lär ju överfalla mig på Hornsgatan men jag har vänner som bor ute i spenaten så det är urdumt att chansa!

Ingen dagens – bara det där fotot på mitt skallehalsband jag Instagramade i morse. I bland glömmer jag helt enkelt………………..

Ha en skön kväll!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

19 kommentarer:

  1. Jag har testat Lina men tycker inte det luktar så mycket men jag är förkyld ;-)) Vad bra att du vaccinerat dig. Barnen och jag har vaccinerat oss. Maken behöver tyvärr inte det för han har haft TBE och låg på sjukhus i 6 veckor efter det. Hn har en arm som han inte kan använda som vanligt då biceps inte fungerar vilket gör att han inte kan böja armen. Detta blir nog aldrig bra då det snart är tre år sedan han insjuknade, så BRA att du vaccinerat dig. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å kära nån det var just det - att man kan drabbas av problem som sitter i läääänge :(
      Kram!

      Radera
  2. Jag har provat Lina. :-) Tyckte inte det doftade så värst mycket. Duktigt att vaccinera dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag nästan längtar till söndag :D
      Kram

      Radera
  3. Klokt av dig att vaccinera. En billig och enkel livförsäkring som min husläkare sa :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattar inte att jag inte fått tummen ur tidigare :o
      Kram

      Radera
  4. :) Mollydoft, ja det skulle isf vara det flytande tvättmedlet från Lina. Tyvärr tror jag inte på det du fick med dej hem.

    Men jag vill gärna ta del av din doftupplevelse efter sejouren i tvättstugan.
    Vaccin mot TBE, ja varför inte./K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fasen också - nej det var ju pulvret jag rev åt mig eftersom jag alltid ska ha så jädrans bråttom ;)

      Radera
  5. Det ska bli spännande att se om det stämmer, känner inte igen medlet, svårt att få tag på? KLem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte på ÖB men det ska visst finnas hos Willys också.
      Kram

      Radera
  6. Spännande att höra om doften stämmer!! Och bra gjort med vaccineringen! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle tydligen ha tagit den flytander varianten ;) Lovar rapport på söndag.
      Kram på dig!

      Radera
  7. Jag tycker inte att Lina doftar som OM. Eller så har jag totalfel på luktsinnet. Jag vaccinerade mig för första gången för 2 år sen (eller var det förra året) Fästingarna har skytt mig som pesten förut trots att vi bor i fästingmeckat. tills jag började med LCHF. Vet inte om det är att mitt blod är godare osockrat eller om det är det att fästingarna föredrar moget blod men tidigare har de krupit på mig utan att sätta sig men senaste åren har jag haft ett par som satt sig. Vidriga är de i alla fall. På somrarna kan vi plocka 6-10 stycken varje dag på Sixten (katten)


    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blääk. Jag hade ju hus i Glömsta och där finns mycket rådjur=mycket fästingar så jag plockade också fästingar på Filippa (katten hihi). Det är bara så jäkla vidrigt :( Mig gillar de och i sommartider synar jag mig i princip så fort jag beträtt en gräsplätt.
      Kram

      Radera
  8. Ja, vad spännande med doften:) Jag ska vaccinera barnen och mig själv mot skiten. Fästingar är vidriga..
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oj det där borde jag ta tag som mer än gärna kryper runt i spenaten och vars Tiger till och med släpat in och släppt av dom krypandes i sängen... Spännande att höra din dom över Lina!

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset! Borde släpa iväg hela familjen och vaccinera oss. Brukar ju bli en och annan fästing som jag får rycka bort när vi är på sommarstället...och det är inte bara på jyckarna jag rycker...
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag har aldrig ens sett en fästing live.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Har nyligen köpt och testat Lina fast flytande - tycker inte det luktar speciellt mycket alls och inte Odd Molly heller för den delen. Synd, hoppades verkligen:(

    SvaraRadera