tisdag 2 april 2013

Mår som en prinsessa!

Nyss hemkommen efter 2½ timme hos skönhetssalongen i huset intill
Deep-cleansing-facial-treatment
Förutom en lång ansiktsbehandling fick jag ryggmassage och båda gjorde otroligt gott
Det här med ansiktsbehandlingen var både lustfyllt och lite lite vemodigt. Det har blivit en tradition nämligen, att det ska ansiktsfejas i samband med födelsedagen. En tradition som startades av min pappa som för rätt många år sedan satte in en slant på mitt konto till födelsedagen och bestämt talade om att den skulle användas till en ansiktsbehandling.
Jag tackade lite förvånat och undrade hur han hade kommit på idén. Det visade sig att en av “tanterna” i hans bridgeklubb lyxade till det lite en gång i månaden. Eftersom damen i fråga var mer än ekonomisk drog pappa den självklara slutsatsen att det var värt pengarna.
Han överraskade rejält emellanåt käre far :)
Hoppas att ni har det bra!
Kram

7 kommentarer:

  1. Oh, så härligt att höra och vad nöjd jag blir när jag hör att du skämt bort dig. :)
    kramar och ha en fortsatt fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å det var helt underbart och jag är så snygg att du inte kommer att känna igen mig nästa vecka höhö
      Kram

      Radera
  2. Jag förstår att det känns lite vemodigt, men du får tänka på det som en bra sak att din pappa ville att du skulle njuta lite lyx på födelsedagen. Tycker det är fint att du fortsätter traditionen, tror din pappa skulle uppskatta det..
    Kram fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att han skulle gilla det! Han var väldigt mån om att jag inte bara skulle jobba som en dåre utan njuta lite också:) Älskade lilla pappa......
      Kram

      Radera
  3. Åh så härligt! Vilken fin grej! Blir genast lite sentimental eftersom jag var pappas ena barn och han dog i höstas. Tänker ofta i olika sammanhang och vid olika val hur pappa just tyckte jag skulle välja........

    SvaraRadera
  4. Ja det känns väldigt speciellt :) Jag har en arbetskamrat som alltid äter sin bortgångne pappas favoriträtt på hans födelsedag.........

    SvaraRadera
  5. Så underbart skönt!
    Fyller också år senare i april och ska lyxa till det med SPA;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera