onsdag 10 april 2013

Ljudligt på Hornsgatan

På en balkong i huset tvärs över gatan står en tenor och river av en aria alltmedan han instrueras av en flamencoklänningsklädd kvinna med uppsatt hår

På våningen ovanför dammsugs det och i lägenheten intill skäller en Rottweiler hysteriskt

Jag ska precis servera mig en ugnsstekt kycklingfilé med muskotkryddad spenat och ett glas rött

Ganska nöjd med sakernas tillstånd :)

Inte minst; nöjd med innehållet i ett nyanlänt paket

Million Dollar Dress lila

Million dollar dress i lilac

Ett lååååångt spanade är över och jag älskar den

Skål!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

8 kommentarer:

  1. Ah, vilken lycka!
    Visst kan det vara trevligt att ha grannar så där inpå, tyckte i alla fall jag förr. Då kände man att man var för sig själv men inte ensam. Rottweilern hade jag dock helst inte velat ha i närheten.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbar klänning....den vill jag gärna äga också någon gång.....hade en liknande utan ärmar....vad den nu heter?? tyvärr lite trång på mig och såldes.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Oh, min älsklingklänning! Denna tröttnar jag aldrig på!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den er så fin!! Det er så gøy når man endelig finner det man har letet lenge etter:) Gleder meg til å treffes i helgen. Iiiiiiiiiiik!!!!
    klem:)

    SvaraRadera
  5. Grattis till klänningen! Själv hade jag nog fått panik om grannen började sjunga:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken fining du fått tag i! Härligt när man är nöjd över en lyckad jakt :-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till ett underbart köp! Hoppas få se den på i helgen :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Så mysigt det lät. Vi var i Stockholm i helgen och gick mycket i dina bygder. Himla mysigt det med. Kramis

    SvaraRadera