tisdag 23 april 2013

Köper ni fler av samma?

Det finns två situationer när jag köper fler av samma plagg
Dels om jag hittar basplagg som jag verkligen gillar till bra pris  – då kan det bli fler i exakt samma färg och storlek. Dels om jag hittar en modell jag tycker mycket om – då blir det samma lika fast i olika färger
Jeans hör till första kategorin. Att hitta de perfekta jeansen är ju ren och skär lycka och man kan ge sig fasen på att när man vill ha ett par till så finns de inte längre
529011_10151330790552890_1770166901_n
Jag fegade lite och beställde bara ett par trots priset på 349:- om jag kommer ihåg rätt. När jag provat dem klickade jag mig genast in i butiken igen men då fanns inte ett enda par kvar – så klart :)
Jag ska roa mig och er? med att sätta ihop några collage på plagg i den andra kategorin
Men inte nu för jag ska ha en datorfri kväll – det är alltså inte av slöhet jag inte kommer att synas i Blogglandia förrän i morgon
Tyckte det kändes viktigt att påpeka ;)
Må så gott!
clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

5 kommentarer:

  1. Jag vet inte om 7 par please jeans i samma modell olika färger platsar? Dock är det sällan att det blir två lika mollys, men basplaggen kan faktisk hamna här i olika färger:)
    Kram och njut din datorfria kväll!

    SvaraRadera
  2. Jag är nog lite dålig på att köpa på mig favoriter, men jag skulle ljuga om jag sa att tanken inte slagit mig flera gånger. Men det blir helt enkelt inte av.

    Datorfria kvällar är bra för själen och välmåendet, så njut du av att slippa tangenterna ett litet slag. Min make hade gärna sett att jag haft fler datorfria kvällar än jag har.

    Kram Vikkan

    SvaraRadera
  3. Nä, men jag borde! Två par jeans kasserades samtidigt och nu har jag inga vanliga. Har ett par skinny high men de hittar jag inte i butik nu. Alla skinnymodeller har ju låg midja nu. Är rädd att även de ska falla sönder.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gör precis som du, bra basplagg blir alltid flera av i inköp. Jeans försöker jag med likaså för det är svårt att hitta bra bekväma jeans till rätt pris, så finner man på ett par som man fastnar för blir det gärna 2 par på en gång. Jeans köper jag aldrig via internet alltid i faktiskt butik tycker det blir bäst så.
    Jag väntar med spänning på collagen.
    Kram
    Marika

    SvaraRadera
  5. hittar jag några som funkar kan det bli flera köp men oftast är det "spridda skurar" när det gäller jeans ;-)
    Kramar!

    SvaraRadera