tisdag 2 april 2013

Hur blandar ni smågodis?

Kom igen nu – erkänn att ni ibland liksom jag stoppar in ett par olika sorter samtidigt i munnen för att hitta den gottigaste kombon :)

Här är min favorit

godis

+

1033

Hallonbåtar eller geléhallon och vaniljtoppar är supergott tillsammans. OBS! Fördelningen är 1 hallonbåt + 2 vaniljtoppar eftersom de senare är mjukare och försvinner snabbare för de ska naturligtvis tuggas ihop till en enda klump ;)

Så – vilka är era favoritblandningar…….

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

21 kommentarer:

  1. Gelehallon och en ruta marabou mjölkchoklad, favorit sedan barndomen, en oslagbar kombination.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahhh tack söta - visste väl att jag skulle få bra tips :)
      Kramar

      Radera
  2. Nja, jag gjorde det förr, numera är det en i taget som gäller? Synd egentligen- ska nog anamma ditt exempel och börja blanda mer!

    Kram och hoppas du hade en bra födelsedag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jaaa jag proppar gladeligen munnen full av de mest konstiga saker - oftast är det ganska äckligt men ibland blir det jackpot :) Fölsedagen var fin tack.
      Kramar

      Radera
  3. Ha Ha, kul! :) Jag gillar att blanda lakrits med nåt med hallonsmak. Eller min favvokombo som i o f inte är smågodis men perfekta bio-godiset. Bilar och popcorn. Brukar köpa en påse bilar och hälla i popcorn-burken. Mmmm :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Jag har testat bilar + chokladöverdragna popcorn. Hamnar nog på en hedrande andraplats tror jag :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag är nog tråkig för jag blandar inte. Gillar "rena" smaker (så rent det kan bli när man redan gör hallon/laktitsdödskallar)

    kram

    SvaraRadera
  6. Däremot måste jag komma med ett annat tips som jag ofta gjorde förut. Det är att doppa pommes frites i glass eller vaniljmilkshake. mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha galna kvinna ;)
      Kram!

      Radera
  7. Åh, här får man ju en hel del bra tips. Jag äter annars alltid en salt och en syrlig Malacofisk tillsammans, annars är det inte gott. Klämmer ihop dem rejält först och biter sedan av på mitten. Sen fungerar ju i allmänhet det allra mesta med chokela´Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju 100% rätt i det där med chokla!
      Kram

      Radera
  8. Oj då, är jag den enda som inte blandar? Nu måste det testas med, som om jag inte lagt på mig nog under påsk :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm här sitter en till som absolut inte får äta godis på länge.
      Kram

      Radera
  9. Oh, jag blandar blint tyvärr. Gillar gott och blandat, mixat med choklad och supersalt. :)
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Iiiiii hahah vilken rolig blandning men supersalt klarar jag inte ;)
      Kramar

      Radera
  10. Äntligen en kvinna i min smak:)! Mina favoritkombos är salt sill + skumsockerbit och pommes frites doppade i chokladmilkshake (iofs inte godis men gott:))!
    Kram Rosen!
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm nu undrar jag om jag var oförskämd som kallade Septemberflikkan galen ;) Har aldrig hört talas om pommes frites i milkshake men nu måste jag så klart prova :))
      Kram på dig!

      Radera
  11. En åt gången blir det här. Mest för att min favorit är dom där banankolasmakande sakerna och dom är ju så jäkla stora! Och hallonlakritsskallarna! Jummijummi! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa hallonlakritsskallar hade jag glömt - måste åtgärdas.
      Kram

      Radera
  12. Salt Malacofisk och Cloetta sockerbit. ;-)

    Mölkchoklad och salta pinnar.
    Mjölkchoklad och Granny Smith äpple.

    Kul att läsa!

    /Kerstin (från FB OM) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håhå - tack för tips! Visste väl att det var bra att göra det här inlägget ;)
      Må så gott!

      Radera