lördag 6 april 2013

Än sitter tekniken!

Rakt ben, höften fram, klacken först i backen. Gå med schvung i stället för att trippa så undviker du att knäa

page3

Många år sedan jag gick i riktigt högklackat men har man väl lärt sig behövs inte mycket övning för att känna sig bekväm igen

Att foten med åren blir mer känslig och mindre flexibel gör dock att jag överväger att lämna tillbaka snyggingarna och i stället kliva i de här mer förnuftiga sakerna när jag ska roa mig nästa lördag

page2

Lite tvekar jag för en tjusig sidenklänning gör sig absolut bäst med ett par skyhöga klackar ;)

Jag har just nu den perfekta lördagskvällen framför mig

Vampire Diaries, laxburgare med en sallad på finskuret äpple, päron, honungsmelon, het röd chili, koriander och lite limejuice. Bäst blir den om den får stå ett par timmar innan servering. Till det ett eller ett par glas vitt……

Sen ska jag nog fundera lite mer över klädsel till nästa helg :)

Hoppas ni haft en skön lördag!

Kram

20 kommentarer:

  1. Jag har turistat runt i din stad med min mamma hela dagen. Tar igen mig nu på hotellrummet, jag är helt slut i fötterna efter flera timmar promenerande.
    Om några timmar blir det mat på en restaurang.
    Det låter som om du har en fin kväll framför dig.
    Ja, jag får nog också börja fundera på kläder. Även om jag bara är med på fredagen så är det kul att tänka ut något fint att ha på under dagen. Det ska bli så kul att ses! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sån tur med soool ni har haft :) Jag menar inte att hetsa någon med mitt klädprat ;) Jag själv tycker att det är så himla kul att fundera nämligen...
      Kram

      Radera
  2. Men kanske de höga klackarna passar om kvällen...!! då det inte blir så långa promenader eller......
    Måste fundera ut min klädsel för min fredagsnärvaro!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej klackarna åker tillbaka tyvärr - de är för stora och om de inte sitter perfekt kommer det inte att funka :(
      Kram

      Radera
  3. Snygga klackar! Jag har svårt att gå i klackar jag.Låter som en kul lördag!kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Ja de är jätteläckra men åker tillbaka - de är för stora och jag chansade att det skulle funka med en sula men det blir helt fel. Ska man kunna gå i sådana här höga måste de sitta perfekt på foten!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Har samma funderingar jag med. Provade också skyhöga Jeffrey Campbell-skorna i går (dom med nitar på klacken), men jag är rädd att efter att glas vin skulle det gå käpprätt åt helvete där;) Får la se hur det blir. Har ju några dagar på oss att fundera:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jaa de är ju skitläckra men jag förstår dig :))
      Kram

      Radera
  6. Var har du hittat bootsen? Både de höga och de lägre?
    Mvh Alga

    SvaraRadera
    Svar
    1. De höga är från Nolita och köpta på Scorett - obs generösa i storlek tycker jag, troligen bäst att prova och inte nätshoppa! De låga är gamla men väl omhädertagna ;)

      Radera
  7. Nu blev jag lite stressad inför nästa helg... Både höga klackar och finklänning och vin... Jag får nog satsa på en eller två av ingredienserna :-)
    Supersnygga skor.
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha inte bli stressad snälla. Jag tycker att det är roligt att börja fundera lite och klackarna var inte bara till på lördag :))
      Kram!

      Radera
  8. Synd att de var för stora för de var skitläckra:)
    Kos deg med maten!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns mer och mer som om jag måste försöka hitta ett par mindre ;)
      Kram

      Radera
  9. Tjusigt!
    Hur många boots hade du nu? :) :) :)
    kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa sisådär femtioelva :))
      Kram <3

      Radera
  10. Får jag gå på kurs hos dig. Jag KAN inte gå i högklackat och det är ju så mkt snyggare till en fin klänning. Här är en till som fnular klädsel. Inte helt lätt så här års, hade varit lättare med sommaroutfit.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tricket är att inte fingå utan kliva på med lite fart!
      Kram

      Radera
  11. Snygga skor, men klack och för stort är svårt.
    Den där salladen lät god den måste jag prova.
    Hoppas du har ett härligt lördagsmys!

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Jättegod sallad - blir så bra brytning med den söta frukten och het chili/lime. OBS! ta inte för mycket koriander - gjorde jag i går och då tar den över helt :(
    Kram!

    SvaraRadera