söndag 10 mars 2013

Trånga skor – tips från coachen

De har snyggingarna från Frey fyndade jag i någon nätbutik på mellandagsrean

IMG_5912

Något smala och lite hårda i själva foten men för övrigt perfekta. Nu är de helt och hållet perfekta :)

Botemedlet finns i en liten flaska

IMG_5915

Man sprayar inuti och utanpå skon och går därefter omkring i dem tills sprayen - som blir till ett skum - har torkat eller så länge man orkar. Finns på nätet och hos vissa skobutiker och kostar ca 75:-

Jag körde tre omgångar med olika tjocka strumpor och nu är stövlarna mjuka och bekväma

Sen kan jag väl hålla med om att det kanske är en smula lågbegåvat beteende att inte returnera stövlar som är trånga men de var bra eller tom lite generösa på längden, priset var kanon och så gillade jag dem

Ha en underbar söndag!

IMG_4199AAAXXXc

8 kommentarer:

  1. Fiffigt! Men ska man trampa runt i skummet?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hmm...min kommentar i förra inlägget försvann tydligen ut i cyberrymden igår.

    Hur som helst, skorna i förra inlägget och de du visar idag är riktigt fina. Bra att du köpte dig en present :-)

    Jag blev tvungen att köpa mig ett par nya skor när jag var på skidsemester i Österrike denna veckan. Jag hade med mig ett par kängor som jag har haft i många år och just under min vecka i Österrike fick dem för sig att ge upp. Hela sulan släppte!! Så jag fick nödköpa mig ett par nya skor. Som tur var så var det ett par som jag tyckte var riktigt fina, det blev ett par Converse i mörkbrunt skinn med lite pälsfodring på insidan. Så det gjorde inte så mycket att mina gamla trotjänare gav upp :-)Kram

    SvaraRadera
  3. Hade ingen aning om att det finns en sådan, men vad bra att veta! Tack för bra tips! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken smart produkt, aldrig hört talats om tidigare! Tack för tipset:)

    SvaraRadera
  5. Ahaaaaa? Ta med den hit nästa gång så provar vi på mina hasbeens. Som verkligen är has been...
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jätte snygga och vilket smart spray! Kramar

    SvaraRadera
  7. Snygga stövlar och bra tips! Ibland provar man skor där ena storleken är stor som en kanot och storleken mindre känns för trångt så kan det ju vara all idé och prova din taktik om man nu snubblat över ett par assnygga skor till en bra peng!
    Grattis till köpet!
    Kram
    Btw, har fått så jäkla mycket snö bara för att jag mallat mig så över våren här i Skåneland...

    SvaraRadera
  8. Oj det var något för mig Vetinte hur många skor som finns här som skulle behöva töjas eller mjukas upp en aning! Jag skulle behöva promenera en stund i alla skor jag köper innan jag bestämmer mig! Åh de där webköpta som jag vet med mig att de borde gått åter med vändande post de finns här med... Kram

    SvaraRadera