måndag 11 mars 2013

Odd Mollyprovning hos Mathilde

Jag promenerade in till Mathilde i PK-huset i lördags utan någon som helt avsikt att prova Mollysar eller spontanshoppa Old Gringoboots

Jag älskar den affären med sin blandning av kläder, skor, inredningsdetaljer och lite till. Kan gå omkring och pilla på allt fint och prata med tjejerna som jobbar hur länge som helst – eller tills de börjar flacka med blicken och jag inser att det finns gott om andra kunder. Om ni inte varit där ännu är det baske mig dags för ett besök tycker jag

Kunde inte låta bli att springa in i ett provrum med några plagg jag var nyfiken på och ett som jag nog trodde att jag skulle gilla finns nu i en garderob nära mig. Nej det är inte plagg nummer ett – även jag har gränser ;)

IMG_5893x

IMG_5891x

Triumph Jacket strl 1 i silky white kostar sina modiga 4.999:- Är den värd pengarna och vill jag ha den? Absolut – om man nu kan tänka sig att köpa en kofta i den här prisklassen. Vansinnigt skitsnygg, läcker och skön att ha på sig

 

IMG_5889x

IMG_5888x

Crochet ming jacket storlek 1 i chalk kostar 2.599:- Att jag ser så nere ut beror på att den sitter så illa. Möjligen hade jag blivit gladare om jag hittat en nolla att prova. Generös i storlek alltså

 

IMG_5897x

IMG_5895x

Light cotton embroidered dress storlek 2 i washed indigo kostar 999:- och är klart prisvärd i mina ögon. Det är helt enkelt en förlängd 327:a och som en sådan sval och mjuk. Jag behöver 2 för att få plats upptill men jag tycker inte att det gör något att den är lite rymlig

 

IMG_5900x

IMG_5899x

The buzz short dress storlek 4 i dark pink – 2.499:- Den är naturligtvis för stor men jag orkade inte gå ut och byta eftersom jag mest ville testa om jag gillade färgen. Och det gjorde jag – väldans mycket till och med

IMG_5902x

Samma Buzz men nu i storlek 2 och i färgen porcelain. Till min stora förvåning gillade jag den i dark pink mer?

Det var nog allt för i kväll – det tar sin lilla tid att redigera bilder och jag är hungrig………………….

Kram på er!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

21 kommentarer:

  1. Tack för fina visningen! Översta koftan är ju snygg men det priset, tjä, njä. Finns så mycket annat roligt! En vecka i solen?!
    Den vita korta Grandmas är jag däremot sugen på:)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror faktiskt att jag måste prova en mindra storlek av den där Mingen :)
      Kram

      Radera
  2. Tack för provningen men ack så farligt att kika in :) Hade nästan glömt hur fin Buzz dress var i dark pink men nu blev jag lite nykär igen :) Den ligger väääldigt högt på min önskelista just nu kan jag meddela :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väääldigt högt på min också :))
      Kram

      Radera
  3. Mycket snyggt du provat där.. Nu ska jag läsa ikapp vad du pysslat med under helgen:)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spontanshoppat födelsedagsboots hihi
      Kram

      Radera
  4. Den översta skulle jag vilja ha men den är föööör dyr!:( Crochet ming visar jag på bloggen nu. Gillar den skarpt men upplevde storleken bra på mig, men man kan nog gå ner en storlek också. sista har jag också Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Jag bliv otippat väldigt förtjust i Buzz dress men det är inte den som hamnat här hemma :)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Tjusigt och jag tycker att Mingen är underbar. Kanske en mindre storlek eller det där med att prova ett annat ex.. :) Det har vi gjort förr, hihi.
    Skorna säger jag. De lyser på varenda bild.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja majj gadd det där med att prova igenom femtioelva exemplar :))
      Kram

      Radera
  7. Tror att det är 327:an som smygit med dig hem.
    Isch, mingen är fin, men tycker faktiskt att priset är lite konstigt satt?
    Får väl hålla mig till mina tyginköp som ska bli plagg till mig....snart!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Måste bara fråga, satt och kollade på gamla bilder från din blogg och nya. Har du gjort en bröstförstoring?
    Markant skillnad från tex 2011..
    Mvh L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha nej men jag förstår att du undrar och väljer att besvara frågan trots att den är väldigt personlig eftersom jag tror att det finns fler nyfikna därute :) Jag ser inte klok ut i vissa plagg som tex Buzz dress eftersom den accentuerar bysten alldeles bedrövligt. Om du tittar tillbaka igen ser du att jag ser ut som en barmädschen i vissa plagg och ganska normal ut i andra. Desstom kan det hända att jag väger 5 kilo för mycket just nu ;)
      Kram

      Radera
    2. Hej och tack för din ärlighet!! Menade absolut inget negativt, du är jättefin! Skulle oxå vilja ha lite mer i tvillingarna.. ; ))
      Mvh L

      Radera
    3. Ingen fara - jag förstår faktiskt din fråga - det är ju inte helt vanligt att vara byggd så här :)
      Kram på dig!

      Radera
  9. Jag älskar också Matilde:) Mycket fint du provade! 5 papp för den virkade skönheten är ju helt sjukt.....Kram!

    SvaraRadera
  10. Buzzen är jättesnygg och även den korta Grandmas, jag vill ha båda. Nyfiken att se vad som hamnade hos dig.
    Kram
    Marika

    SvaraRadera
  11. Vilken fin provning - tack för att vi fick vara med :-) Den första koftan är ju fantastisk! Men ack så dyr!

    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Å gud... Ming jakken!!
    :)

    SvaraRadera
  13. Hei! Takk for fin prøving og blogg!
    Hvis du er interessert i The buzz short dress i dark pink St 2, har jeg den ubrukt med tagg. Selger den for 1600 kr. Da den dessverre ikke var så fin på meg. Forsøkte finne Mail adressen din i stede, men uten hell:-) så da skrev jeg her selv om dette er ment som direkte til deg og ikke på bloggen.

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen Kine

    kinebarg@hotmail.no

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kine! Vad söt du är men jag tor att jag vill ha den i storlek 3 så att bysten inte står ut så :)) Min mail står i högermarginalen gansk högt upp :)
      Kram

      Radera