söndag 24 mars 2013

Mina bilder är mina och ingen annans!

Blev rent ut sagt skitförbannad när jag nyss såg den här annonsen på Tradera

 

Odd Molly -St Anton knit cardigan, tröja,kofta,powder, stl 3

Om säljaren

XXXXXXX (205)

Betyg på säljare: 4,8 av 5

Ort: Djursholm Visa på karta

Säljarens alla annonser Spara som favoritsäljareStäll en fråga till säljaren

Så här betalar du
    • Banköverföring

Internationella köpare

International buyers accepted

Odd Molly -St Anton knit cardigan, tröja,kofta,powder, stl 3

Alla bilder

Slutar
24 mar 20:45
Bud

(visa)

599 kr
1 tim 27 min
0 st

kr

Lägg bud

599 krHjälpLägg i minneslistan

Frakt:
30 kr (Posten)40 kr (Schenker)Avhämtning

Utropspris:
599 kr

Högste budgivare:
Inga bud lagda

Objektets skick:
Ej specificerat

Beskrivning av objektet

Säljer en jättefin mönsterstickad kofta med virkad snodd under byst, storlek 3 (ca stlk 40). Bomull. I princip nyskick, inte använd använd många gånger. Odd Molly St Anton knit cardigan i en fin vårfärg, lite powder.

Ungefärligt osträckt bystmått runt om är 96 cm och töjbar men dras ju åt också under byst så man kan även vara mindre, det beror hur man vill att den ska sitta.

Ansvarar ej för postens slarv. Inbetalning till bankkonto senast 3 dagar efter avslutad auktion.

Happy Bidding!

Säljaren XXXXXXX ansvarar för att beskrivningen av objektet är korrekt.

Anmäl till granskning

Huvudbilden är stulen från det här blogginlägget

http://hornsgatansros.blogspot.se/2011/10/blek-och-intressant.htmlJag

Jag har inte outat säljarens alias av hänsyn till henne utan enbart för att jag är osäker på om jag skulle kunna åka dit för förtal eller något liknande men fy fabian så förbannad jag är…………………..

Så irriterad att jag inte såg detta tidigare – Traderasupporten jobbar ju inte på helgerna :( Har så klart anmält ändå

Det löjliga är att jag troligen sagt ja om hon bara frågat om hon fick använda bilden

Vad gör ni andra som råkar ut för bildstölder – om ni gör något ?

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

12 kommentarer:

  1. Så trist!
    När det hände mig så mailade jag säljaren, som snabbt plockade bort annonsen. Alla säljare är nog inte så samarbetsvilliga... Men jag säger som du, hade jag fått frågan så är jag inte omöjlig...
    Jag hoppas det löser sig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Auktionen gick ut utan bud HA!
      Kram

      Radera
  2. Jag blir skitförbannad! Jag har råkat ut för det 4-5 ggr. Har både anmält till Tradera./ blocket och mailat säljaren. Tyvärr brukar supporten inte hinna göra något eftersom man måste bevisa att ens egen bild är ens egen och inte stulen. En gång drog säljaren tillbaka annonsen då det var på blocket. Är bud lagda på Tradera är det svårare. Tycker det är fräckt och dessutom missvisade

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag anmälde och mailade säljaren som faktiskt bett om ursäkt.
      Kram

      Radera
  3. Ååårh! Det er super frekt!! Fysj:( Jeg forstår godt at du er irritert. Det hadde jeg også blitt!
    klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så jäkla fräckt!
      Kram

      Radera
  4. Fy fan vad irriterande! Och det värsta är ju att dom ofta blir otrevliga när man vänligt ber dom att ta bort den. Det är väl bara att erkänna att man blivit ertappad med fingrarna i syltburken, be om ursäkt och ta sitt lata arsle och fota sitt eget plagg!! Hur svårt kan det va? Kram på dig!
    (När det har hänt mig har jag trakasserat dom tills bilden har plockats bort;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annonsen gick ut utan bud :) Anmälde till Tradera trots att de inte jobbar på helgerna.
      Kram

      Radera
  5. Hej fina,

    Det händer HELA tiden tyvärr och jag hade INTE sagt ja om någon frågat om de kan använda mina bilder i kommersiellt syfte på tradera/blocket. Tycker inte det känns OK faktiskt. Anmäler och maila men det en stor del av min energi och stundtals vill man bara lägga mer bloggen och ta bort den....
    Otroligt tråkigt och energikrävande.
    Tror inte du hade behövt vara orolig, du kan inte bli anmäld för förtal när du bara påtalar att någon bryter mot DIN upphovsrätt.
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande detta - Blogger äter upp kommentarer :o) Tack snälla - var så förbannad att jag inte tänkte på att det inte kan vara förtal när jag redovisar fakta.
      Kramar!

      Radera
  6. Jodå, 2-3 gånger har jag råkat ut för det. Vad jag minns vill Tradera ha originalbilden tillskickat sig för att avgör vem som äger bilden. De har alltid plockat bort annonserna för mig..
    Jag förstår gott din förbannelse...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är 3 gången det händer och visst blir jag irriterad. Jag mailar säljaren och anmäler till Tradera så klart.
      Kram!

      Radera