fredag 29 mars 2013

Lite stillsamt funderande

Ja det verkar vara allt jag orkar med idag ;) Stör mig en smula eftersom jag hade tänkt röja riktigt ordentligt i skåp och garderober den här helgen

För att inte tala om den stora vårstädningen och fönsterputsningen som skulle gå av stapeln med buller och bång………

Mest troligt är det ändå bra att jag inte far omkring som ett skållat troll. Lite tid till att bara hasa runt och komma ifatt är inte fel. Det har varit mycket på sista tiden och jag har inte riktigt haft energin till något utöver jobba, äta sova

Ska ta en kort promenad  även om det måste ske med hjälp av febermotande tablett för det är härligt väder och lite luft och solljus lär jag ju inte bli sämre av

Nej jag ska inte tokgå – bara flanera stillsamt och lyssna på fåglarna

IMG_6064x

Som så många andra har jag solglasögonroat mig i Odd Mollys webbshop. Jag har ett par perfekta som jag älskar och är väldigt rädd om så jag ville ha ett par som jag inte gråter blod över om jag råkar sätta mig på dem eller glömma dem någonstans :)

Det var de här som som frestade mest

Härligt blingiga och med rosor på skalmarna. Jag såg inte klok ut – de är helt galet för stora för mitt lilla ansikte :(

Så de som syns på bilden och som får bli mitt extrapar är de här

Fortfarande väl stora men sitter bekvämt och klart värda sina 298:- plus frakt

Nu ska den här tufsiga varelsen se till att få i sig en blåbärssmoothie så att hon piggnar till lite

Ha en fin dag!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

12 kommentarer:

  1. Jag är väldigt glad över mina tokrosa.....är så nojig över att jag ska förlora favoriterna....det var nära ögat på flyget i lördags...de hade trillat ur min väska men en medpassagrerare upptäckte de!
    Påskkram Titti

    SvaraRadera
  2. ja du det vore snudd på katastrof om jag tappar bort mina favoriter.
    Gla Påsk å kram!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en härlig påsk vännen!;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta :) det samma till dig och de dina!
      Kramar

      Radera
  4. Fågelsång låter som utmärkt febersänkande medicin tycker jag och här är en till som ska ut.
    Snygga brillisar! Ja, och du är snygg med. :) :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad söt du är - genast fnissade jag lite för särskilt snyg känner jag mig inte :)
      Kramg

      Radera
  5. Det är ju rätt skönt med bara lite stillsamt funderande i bland ju! Har också haft en rätt lat dag (trots träning) och det har varit rätt gött! Glad Påsk på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har jag kommit till ro - det är ganska skönt ändå :)
      Kram

      Radera
  6. De nedre är supersnygga! Jag har dem i någon brun nyans och de är perfekta i storlek till mig. Jag gillar verkligen glasen de har i Odd Mollys solglasögon. Skillnaden på sämre glas märks speciellt hur trött man blir i ögonen när man kör bil tycker jag. Jag har samlat på mig en liten hög solisar så nu kan sommaren komma :-)
    Kram och ha en fin påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också glasen och att de sitter så skönt på. Kanske har jag början till en samling här :)
      Kram på dig!

      Radera
  7. De där brillorna köpte jag också; ett riktigt fynd.
    Äsch fönsterputsning är överskattat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe - ja det är ju kanska skönt med ett solskydd direkt på rutorna så att det blir ett milt och fint ske inomhus....

      Radera