måndag 4 mars 2013

Från en affär nära mig

Det blev lite stopp i tunnelbanan på vägen hem och vi blev stående på perrongen ett par stationer från Hornsgatan. Med 10-12 minuter till nästa tåg passade jag på att besöka en dryckesbutik alldeles nära

IMG_5831x

Inte en enda halvflaska i vinkorgen och det måste ju åtgärdas

IMG_5829

Jag gillar att ha halvflaskor hemma eftersom det oftast är en person som äter middag här. En stor flaska hinner alltför ofta bli dålig innan jag kommer på att jag vill ha vin igen. De minsta rackarna längst fram innehåller bara 25 cl – perfekt de gånger jag kommer på att jag vill ha ett enda glas till maten

Så kommer vi in på dagens klädsel som är av karaktären måndagspanik-ryck-åt-dig-första-bästa

IMG_5824x

Ganska normal bara lite tråkig men………….

IMG_5828

………sen kommer vi över på kategorin “Gör en skojig pose och visa det fina rosmönstret på dina älskade Dr Martens” Om jag dessutom fumlar lite så att bilden blir suddig blir det nog extra kul!

My oh my när ska jag klara av att vara naturlig när jag fotar mig själv? Är det överhuvud taget möjligt?

Med denna viktiga fråga malande i huvudet tar jag kväll och drar mig tillbaka till soffan

Det kan också hända att jag sätter mig och fnular med bloggtemat. Har en väldans lust att bli vit och ren utan krusiduller. Jaja det lär ju märkas så småningom om det är en tillfällig nyck eller något jag verkligen gör :)

Må så gott!

IMG_4199AAAXXXc

3 kommentarer:

  1. Fin dagens!
    Jag kom just på att det finns en halvflaska i köket...hmmm. :)
    Kramar och hoppas kvällen är fin
    (säger hon som stekte tre torskfileer och sydde om ett par jeans samtidigt.)

    SvaraRadera
  2. Sådana halvingar och pytteflaskor brukar jag också köpa. Perfekt att ha hemma bla till matlagning istället för att köpa sånt där tråkigt matlagningsvin på ICA.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gott med vin! Jag blir alltid sugen när jag ser en flaska... Haha... Vad säger det om mig egentligen? Kram

    SvaraRadera