måndag 4 mars 2013

Ett ganska onödigt inlägg :)

Min älskade Anchohuma parka behövdes verkligen i går

IMG_5791

Löjlig bild igen men det var den enda som inte blev suddig. Jag gillar inte alls den här gamla skidmössan med dödskallar på men den är dubbelstickad och nästan vindtät och det behövdes verkligen

IMG_5795

Det här ser ju skönt ut – sol och snöfritt

IMG_5802x

Lite lite blåsigt kanske……..

IMG_5808x

………..eller snarare kuling :)

IMG_5813x

De här och deras trehundra kompisar bryr sig bara om mat och skiter högaktningsfullt i allt vad vind heter

IMG_5821

IMG_5820x

Här simmar gräsand, någon annan sorts and, svan, sothöna, fiskmås, och ett par andra sorter som jag inte vet vad det är. Jag gillar ju alla djur – utom fästingar och giftormar kanske – och stod kvar en lång stund och spanade

Hade en ganska lugn dag trots tvätt och lite hemmafixande men det kändes inte direkt som om jag utförde några måsten. Stod till och med vid spisen och nynnade lite när jag fixade middagen – en bra dag alltså :)

Hoppas att alla som varit i fjällen kommit vederkvickta och hela hem!

Kram på er

6 kommentarer:

  1. Men vem bryr sig om blåsten när Stockholm är sådär vackert att det gör ont?
    Usch vad jag längtar "hem" och efter de där promenaderna genom stan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har ju rätt - det är verkligen vackert!

      Radera
  2. Åhhh vad jag längtar efter att åka till storstaden när du visar fina bilder=))
    Underbart foto på dig, mössan är super cool;))
    Hoppas att du får en bra vecka<3<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha vad söt du är - min gamla skidmössa från gymnasietiden :o)
      Kramar

      Radera
  3. Blåst är så jobbigt...men skönt att solen lyser och snön har försvunnit (nu är tom jag mätt på den). Och dom där "ankorna", skiter i dubbelbemärkelse i det mesta:))
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Det finns väl inga onödiga inlägg.
    kram!

    SvaraRadera