torsdag 7 februari 2013

Kvinnor med babyröster

Dagens lunchdiskussion handlade bland annat om vuxna kvinnor som pratar med babyröst med andra vuxna människor. Gärna med huvudet på sned och användande utryck som men tulle då, lilla gumsingen och liknande.

Vi överträffade varandra i babypratande och tillgjorda uttryck tills någon av oss upptäckte att det var alldeles tyst vid borden intill oss.

Ja – inte så moget kanske………..

Jag har lite att stå i så jag slänger bara in min dagens här och stänger ner

IMG_5575

Vingarna på framsidan i dag för det kändes lite obekvämt med v-ringning i ryggen och jag frös lite

Inspirerad av gårdagens filosoferande om bra/mindre bra händelser under dagen fortsätter jag ett tag till men bara med en punkt i vardera kategorin

Bra – att jag tycker att morgonens sminkning blev bra. Tog i lite mer än jag brukar även om det inte syns på bilden och jag gillar det :) Dessutom fick jag komplimanger för att jag såg pigg och fräsch ut och det måste ju bara vara sminkningen för jag är lika trött som vanligt.

Mindre bra – inget alls faktiskt!

Må så gott!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

8 kommentarer:

  1. Usch för kärringar som gullar andra vuxna, där håller jag med dig helt och hållet. Vad kul att sminkningen gick bra, och speciellt när andra tycker det är snyggt. Har du fått det du shoppade?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte fått paketet än - använde sånt jag redan har men inte riktigt vågat greja med :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin den där tröjan! Passar dig perfekt. Så trist med dessa reklamutskick, hoppas de försvinner. kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Har en sån vuxenbebis på jobbet..förstår inte grejen. Förstår däremot att du är nöjd med dagens, mkt snygg är den tröjan på dig. Klem

    SvaraRadera
  5. Haha... Det värsta är när par pratar bebisspråk med varandra tycker jag. Jag får fruktansvärda rysningar av det. Kram

    SvaraRadera
  6. Nä rys för sånt! Bebisspråk alltså. Fattar inte grejen.

    Snygg tröja! Är sugen sugen på en sån men läste sen att den innehöll akryl som sällan funkar på mig :(

    kram
    Petra

    SvaraRadera
  7. Hahaha, har aldrig förstått mig på bebisprat....inte ens med mina små när de var bebisar ;-)än mindre med vuxna människor.

    Va roligt att du vågat lite mer med sminkning, precis som jag skrev, man kan dölja tröttheten rätt bra med rätt smink, det gör jag nästan varje dag ;-)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  8. Du er så fin!! Jeg elsker de støvlene.. Kunne de bare vært litt billigere!
    klem:)

    SvaraRadera