måndag 4 februari 2013

Jag vill ha min väska och jag vill ha den nu!

Jag brukar inte tycka att måndagar är jobbigare än någon annan dag men just denna måndagen hade jag gärna hoppat över

Ni slipper gnäll  - jag nöjer mig med att konstatera att det är dumt – ja till och med skitdumt att glömma att tvätta håret på söndag kväll. Det är ju ganska så mycket hår det handlar om och några extra 45 minuter går liksom inte att hitta en morgon.

Här är jag med rent men snabbtorkat hår som jag inte alls kommer överens med :)

IMG_5562x

Jag blir så inspirerad av Hildes och Shopaholics hudvårdsinlägg men vet inte riktigt hur jag ska använda allt. Tror jag ska göra en liten beställning av ett par produkter för hur svårt kan det vara? Övning ger väl färdighet???

Likt en övertrött femåring undrar jag tjurigt vad jag ska äta och vart mitt paket från Tyskland befinner sig.

Enligt DHL är det färdigt att hämtas upp och jag ska ha fått en “notification”

My ass jag har fått något meddelande – vet alltså inte hos vilket ombud min fina och förhållandevis billiga Campomaggi finns. HÄR finns en länk till butiken som har stort utbud – mycket frestande så skyll inte på mig om ni trillar dit :)

Kanske kan jag klara mig en dag till utan min nya väska?

Må så gott!

Kram

14 kommentarer:

  1. Varför blir det alltid strul med väskor från Tyskland. När jag beställde min stod status hos DHL med samma status i över en vecka, och precis när jag mailat butiken om varför de inte skickat än fick jag brev om att ringa DHL i Uddevalla för att boka tid för utkörning:) Ny blir jag nyfiken, vad är du sugen på?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bild kommer i morgon :) Har mailat DHL och frågar var i Sverige den befinner sig.
      Kram

      Radera
  2. Fast jag tycker du är fin och glad. Inte alls som jag var i morse, när jag också hade behövt tvätta håret. Blev torrchampo, som verkligen är en räddare i nöden för mig. Nyfiken på väskan också såklart. KLem och fin kväll

    SvaraRadera
  3. Vad söt du är! Jag hittade inte torrshampot - därav paniktvätten :))
    Kram

    SvaraRadera
  4. Måndagar har ju en naturlig tendens att vara besvärliga! Det känns ju inte nödvändigt att det ska förvärras med hårtvätt...
    Hoppas du får fatt i ditt paket!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det där med hårtvätt som tar en evinnerlig tid en morgon är inte alls kul.
      Kram

      Radera
  5. Haha... Du med lika tjurig? Vi skulle kunna bilda ett helt lag idag. Nu ska jag gå och dra något gammalt över mig. Det behöver jag! Kram

    SvaraRadera
  6. Och jag ska gå och lägga mig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Skitläckert halsband! Och klart du vill ha väskan NU!! Förstår dig:) Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas idag blir en bättre dag :) Och det fanns några väskor att titta på, skulle bra kunna utöka "väsk-stallet" men en till :) Önskar dig en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  9. He he, jag duschar alltid på morgonen och tvättar håret :-) fast jag kanske har lite mindre hår dådå

    Jag blir också så inspirerad av deras hudvårdsinlägg men fattar nada av sånt där. Dessutom blir jag lite snål när jag ska försöka beställa nåt och tänker, äsch skit i hyn, en Molly till istället :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  10. Hihihi, ja, du fick mig att bli sugen på att klicka loss....så många fina väskor. Som tur var var mina favoriter inte i lager :-)
    Jag kommer att göra ett litet inlägg om hur jag lägger min morgonrutin samt kvällsrutinen. Morgonen behöver inte ta så lång tid, max 15 min brukar det ta och då är det med hudvård och sminkning inräknat :-)
    KRAM snygging!!

    SvaraRadera