måndag 4 februari 2013

Glögg blev Amarone

Säkert undrar några av er om jag är riktigt klok nu men:

Efter blomstershoppandet i lördags tog jag på mig ryggan och vände åter till stan i akt och mening att få med mig så många som möjligt hem

IMG_5138x_thumb[1]

Tror inte att jag kan leva utan den här i vinter :)

Fick vända hem med lite annat i säcken för det visade sig att saldot på hemsidan var helt åt helskotta så inte en endaste lite gyllene flaska fanns att uppbringa

Stärkt av mina nyvunna kunskaper och nyfiken på italienska viner tog jag i stället hem ett par amaroneviner och en valpolicella. Det verkade ju hemskt onödigt att rota fram en ryggsäck och åka in till stan igen för att komma tomhänt hm :)

Gör ett nytt försök efter jobbet i dag om jag orkar…………….

Må så gott!

IMG_4199AAAXXXc

2 kommentarer:

  1. Vad surt att det inte blev glögg. Rödvin är inte helt fel det heller dock.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej skit också med glöggen! Perfekt med lite varm alkohol när jag hostar så :)
      Kram

      Radera