söndag 3 februari 2013

Gick lite överstyr :)

Gårdagens uppdrag avklarat med bravur eller vad man ska säga. Det kan också vara så att jag fick skärpa mig för att inte rensa torghandlarens hela förråd…….

IMG_5527

Ja då, jag fick mina ranunkler och buketten är så pampig att jag inte kunde med att dela upp den i mindre vaser

Sen fick jag lite till……

page

Fem knoppar på den här amaryllisen och till ett pris av 30:-. Fynd!

Och så fick jag lite till………

page2

Vårblomma nr ett för mig – primula. Till att börja med plockade jag på mig tre stycken men sansade mig :)

För er som bor i Stockholm kan jag tipsa om att jag alltid handlar torgblommor på Norrmalmstorg. Lite dyrare än på Hötorget men en helt annan kvalitet på blomstren! Det finns visserligen ett par seriösa handlare på Hötorget som kylförvarar sina blommor över natten men jag föredrar Norrmalmstorg där det är lite lugnare.

Dags att vakna ordentligt och ge mig ut i ca minus 10 och strålande sol.

Hoppas ni har en lika fin söndag!

blogger-image-1503791659XXXc

14 kommentarer:

  1. Haha, det blir lätt så när det finns mycket vackert att handla :-)
    Ranunklerna är otroliga fina!
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Å jag fick verkligen skärpa mig :))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, lite överstyr:) Det blir lätt så när det finns så mycket fint. Här styr katterna den biten..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du minns mycket väl hur det var när katta styrde det mesta i utsmyckningsväg :)
      Kram

      Radera
  4. Visst är det speciellt med att ta in de första vårblommorna!
    Mycket bra inköp du gjorde:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldans nöjd men jag måste fortfarande tala strängt till mig själv för att inte köpa mer :))
      Kram

      Radera
  5. Härliga bilder och blommor, bästa sättet för att skaffa lite vårkänsla. Jag har också en Amaryllis som blommar, Benfican, fel färg nu, men jag kan bara inte slänga den. Klem och fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är klart att du inte ska slänga den mörkröda skönhetet - fattas bara!
      Kram

      Radera
  6. Finaste blommorna ju och det är härligt att gå överstyr. Amaryllisen är ju ett superfynd. :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fortsatt i dag :o)
      Kramkram

      Radera
  7. Häääärliga blomster! Här blev det en bukett tulpaner till helgen :)

    Man kan aaldrig får för många härliga blommor ju
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt i att man inte kan få för många blommor så jag har fortsatt lite i dag för säkerhets skull :))
      Kram

      Radera
  8. Älskar ranunckler så tack för tipset om Norrmalmstorg. Det är dessutom på vägen från jobbet.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är toppkvalitet - starka och med långa stjälkar.
      Kram

      Radera