söndag 3 februari 2013

Gick helt överstyr

Varför göra något halvdant undrade jag och gav mig i väg på en ny blomfrossartur i dag.

Redan i går spanade jag in de här överdådiga franska lyxtulpanerna men klarade av att lämna dem kvar

IMG_5542x

De blodgrapefärgade skönheterna var det första jag hade i huvudet när jag vaknade ……….

Först stod de här

IMG_5555x

Men till slut fick de byta plats med ranunklerna på bordet

IMG_5543x

DSC_0199x

DSC_0201x

DSC_0202x

DSC_0217x

IMG_5544x

Lite uppspelt över skönheterna brände jag av ca trettio bilder men jag tror att det räcker så här?

Avslutar söndagen precis som jag brukar – låååångt bad med bra bok i öronen och tidigt i säng.

Kramar

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

15 kommentarer:

  1. Så otroligt vackra!
    Och jag har inte hunnit någonting i dag. :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller som vanligt på i tvättstugan - belöning innan arbete alltså :))
      Kramkram

      Radera
  2. Totalt överlägsna!! Så fantastiska och de kommer att vissna med värdighet också, bara en sån´sak. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid svårt att slänga vissna tulpaner. då är så vackra!

      Radera
    2. De kommer att få vara kvar lääänge. Troligen böjer de sig över vaskanten när de börjar ge upp.
      Kram

      Radera
  3. Ja du måste ju leva upp till ditt namn som blomdrottning! Jag är så dålig på att unna mig blommor, snålar alltid ur. Men nu har det iallafall blivit några vaser med tulpaner och någon vacker liten blomma på kvist som jag glömt namnet på....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt med skräckblandad förtjusning jag "fick" de här! Den söta tjejen i butiken gav mig 10% rabatt för hon tyckte att det var så gulligt att jag var så galen i dem :)
      Kram

      Radera
  4. Oj vad vackra tulpaner. Jag måste testa igen nästa helg och katterna låter den vara i fred.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer att bli som små pioner när de slår ut!
      Kram

      Radera
  5. Ja, de är verkligen underbara! Jag är väldigt dålig på att köpa blommor till mig själv, borde bli bättre på det och jag blir nog lite inspirerad nu när jag ser dina bilder :-)Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också vara dålig på blomköp och tycka att det är lite onödigt. Men jag inser nu att de ger så mycket glädje att det för mig är värt varenda krona :)
      Kram

      Radera
  6. Vilka skönheter! Ska ut på lite blomspaning i veckan tror jag:)
    Ha så skönt i badet!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tackar - ska precis stänga av här och krypa ner :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Oj så fina! Fick äntligen in lite tulpaner i tigerlyan också; det är så himla fint.

    Ha en skön kväll och god natt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tulips always remind me that Spring is just around the corner. For this reason, they always make me happy. Yours are absolutely lovely.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera