fredag 1 februari 2013

Finfin fredag

Klart det var motigt att kliva upp en timme tidigare än vanligt i morse. Vinprovning är inte att leka med om den håller på i nästan fem timmar :) Vi hade verkligen supertrevligt i går och jag lärde mig en hel del om italienska viner.

Väl på tåget mot Uppsala var jag bara spänd och förväntansfull och all trötthet hade försvunnit.

Seminariet hölls i det pampiga Universitetshusets aula och var helt klart intressant och spännande

IMG_5496x

IMG_5492x

IMG_5493x

Aulan är magnifik med bra akustik och sittplatser som på en amfiteater så att man ser bra även längst bak

IMG_5488

Kände mig lite som en elev på väg till föreläsning :)

Efter seminariet hasade vi nedför den branta isiga backen och vidare hit

IMG_5522x

En fiskrestaurang som verkligen inte är fy skam

IMG_5518x

På tallriken ligger torskrygg på krispiga sockerärtor och tillbehören är smält smör med den allra svagaste brända smak, persiljerullad kokt äggula, räkor, färsk pepparrot och potatis

Mamma Mia så gott det var!

Troligen något av det godaste jag någonsin ätit. Lägg till en perfekt Crème Bruleé och en lika perfekt Cappucino så har ni hela kalaset.

Jag behöver icke äta mer i dag :)

IMG_5517x

Tack fina kollega A för en härlig Uppsaladag – bra idé det där med Hambergs!

Glad, nöjd och framför allt mätt tänker jag inte göra något alls mer än att njuta av att det är fredag kväll vilket innebär att stänga av datorn och maratontitta på Riket som jag lånat av en annan kollega

Må så gott! Vi ses i morgon om ni vill………

IMG_4199AAAXXXc

6 kommentarer:

  1. Det ser verkligen jättegott ut!
    *sneglar lite på min hämtsushi* =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske lite lite skillnad mot sushin :)

      Radera
  2. Vilken kväll! Maten ser ursmarrig ut, förstår att "eleven" är mätt och nöjd! Fast jag hade nog inte kommit ihåg ett smack om alla viner efter fem timmar;) Tur att det finns google då:)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha vi fick protokoll som jag "flitigt" antecknade i: God, tråkig, super, äcklig osv :)
      Kram

      Radera
  3. Mysigt med bilder från min gamla hemstad i drygt tio år!!,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar den staden och i går var det ljuvligt väder desutom med sol hela dagen.
      Kramar

      Radera