torsdag 14 februari 2013

Endast för jämtar ;)

Skulle behöva lite hjälp här - det är så länge sedan jag flyttade ner till Stockholm att min jämtska - det lilla jag nu kunnat - nästan fallit ur minnet

När jag skulle återberätta en historia hemifrån insåg jag att jag kanske var ute och cyklade?

Är "je skull ha hadd e plogg" ett korrekt uttryck för "jag skulle vilja ha en sjalett"?


Nu får jag ta mig i kragen och ägna mig åt att skriva lite analyser i stället för att grubbla över sånt som hör fritiden till :)

Kram på er

8 kommentarer:

  1. Ja, jag lär ju inte vara mycket till hjälp:)
    Lycka till!
    KRam

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är gift med en barnfödd jämte (som dock var typ två när han flyttade söderut) och min bästa vän är jämte, men jag kan tyvärr ändå inte vara till nån hjälp....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Farao - hade nästan räknat med dig trots att jag skrev Endast för jämtar :))
      Kram på dig!

      Radera
    2. Eftersom jag gillar dig skarpt är du förlåten :)

      Radera
  3. Japp, alldeles riktigt :)

    Kram från Monica, Östersund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara människa - tack snälla för din kommentar :) Nu kan jag sluta grubbla på det här hihi.
      Kram!

      Radera