söndag 24 februari 2013

En väldans bra lördag faktiskt

En tur in till city en lördag kan kan bjuda på de mest skiftande upplevelser

I går bevittnade jag en krock där båda förarna var rysligt upptagna med att mobilbabbla, påfallande många småttingar i fullkomligt magnifika raseriutbrott och i Åhléns entré böjde sig en man plötsligt framåt och gjorde sig av med vad som såg ut som innehållet i en hel flaska rödvin …… isch!

Ganska mycket folk trots att det är helgen före lön så jag orkade inte med allt jag hade tänkt. Lyckades åtminstone lokalisera en bukett vita ranunkler och köpa ny stekpanna eftersom Lingonbäret – med all rätt – mumlade en del över den gamla pannans skick när hon skulle laga mat till mig

IMG_5730

Jag lovar att vara rädd om den här och inte låta något bränna fast!

I dag är det dags att byta ut min 5-litersgryta också. Som tur är har Lingonet inte sett den – ser mycket värre ut än min gamla stekpanna :)

Men först den obligatoriska söndagsmorgonsejouren i tvättstugan och ett ordentligt varv med dammsugaren.

Ha en skön söndag – ses i kväll om ni vill

Kram

1 kommentar:

  1. Yes!! Då kan jag laga mera mat till dig nu då?
    :)
    Kramis

    SvaraRadera