onsdag 6 februari 2013

Bra och mindre bra

Bra:

  1. att jag kom upp en timme tidigare i morse utan problem
  2. att jag lokaliserat 8 flaskor glögg att hämta upp i morgon
  3. att mitt lönesamtal gick bra          

Mindre bra:

  1. att den förbannade blötsnön vräker ner
  2. att jag har ett munsår
  3. att lunchmaten var äcklig

Jag gör så här ibland när jag tycker att allt bara är skrutt – en plus och minuslista. Nästan alltid överväger plus det är bara så svårt att se det. Just i dag är det dött lopp även om brasidans händelser väger tyngre.

Jösses vilket meningslöst babbel – jag är nog lite trött?

IMG_5570x

IMG_5567x

Anledningen till att jag tog en närbild var att jag ville visa det lilla reafyndade linnet jag har underst – Bystorm slip top. Helt perfekt för mig som gillar rak överkant. Eftersom det är minst sagt svårt att se kommer produktbilden också

# 219 Bystorm slip top chalk

Jag har tagit storlek 2 för det är ingen stretch i det. Det är lite väl stort i själva kroppen men jag vill inte att det ska sitta så hårt som storlek 1 gjorde när jag provade.

Blir mer och mer sugen på att lära mig att sminka mig lite mer ordentligt så nu ska jag drulla runt i lite olika webshoppar.

Ha en fin kväll!

IMG_4199AAAXXXc

9 kommentarer:

  1. Grattis till glöggen kan jag inte låta bli att skriva och om dagen är 50-50 i bra och dåligt så tycker jag nog den är mest bra ändå.
    Öh, hur tänkte jag nu.
    Massa kramar och suss gott

    SvaraRadera
  2. Hahaha du tänkte helt rätt tycker jag som också är på väg i säng.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Att du hittat så mycket glögg måste väl väga upp lite? Och snart ska jag blogga om smink på ögonen:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja glöggen smäller högt! Super att jag får ögontips också :))
      Kram å sov gott!

      Radera
  4. Gillar ditt "menlösa babbel" väldigt mycket. Världens bästa tips där med + och - lista ju. Ska jag också börja med från imorgon, så Tackar för det!
    Gillar din stass, mycket, och gillar linnet som jag har i svart men väldans gärna hade haft i vitt också.
    Massa Kram!

    SvaraRadera
  5. Nej, såna plus och minuslister är ju toppen! Jag gillar att folk faktiskt kan uttrycka att allt inte är skimrande rosenrött, men att de också kan se vardagslyxen och de fina små grejerna. Bra!

    SvaraRadera
  6. Jag kollade mest på plussaldot:) Bra jobbat med lönesamtalet, för att inte tala om all glögg du skrapat ihop.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Mycket bra med såna där listor. Det ska jag också börja med när allt är skit :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  8. Bra idé. För visst brukar ändå det "braiga" överväga? KLem

    SvaraRadera