måndag 25 februari 2013

Bara en vanlig måndag?

Eller kanske inte ändå?

I fredags när jag var på en föreläsning kom jag att sitta intill en kvinna i min ålder och när vi började prata var det lite som att träffa på mig själv:) Samma livssituation, samma åsikter i alla de ämnen vi kom åt att diskutera på den korta tiden och det hela slutade med att jag fick hennes visitkort.

Vi ska försöka få till en fika eller middag på stan så fort våra scheman tillåter det och jag fnissar lite för mig själv. Hur otippat är inte det här????

Själva föreläsningen var för resten skit – gick ut på att få människor att köpa litteratur och gå kurser i det ämne som avhandlades. Lite sektvibbar där……..

Kände mig alldeles kolhydratsvullen efter helgens pastaätande och ville inte alls ha något kort och avslöjande på mig :)

IMG_5745x

IMG_5746x

Det här passade perfekt att gömma sig i

Jag har med åren blivit allt mer kolhydratkänslig och mådde inte ett dugg bra i dag – åt pasta både lördag och söndag och kände mig trög och svullen nästan hela dagen.

Hur är det med er – funkar snabba kolhydrater eller blir ni som jag?

Middagen blir liksom lunchen fisk – rent och fint protein med lite mer protein i form av Keso. Jag behöver helt enkelt avgifta mig :)

Må så gott!

IMG_4199AAAXXXc

5 kommentarer:

  1. Nä, jag borde avstå kolhydrater, men nu ska jag snart moffla i mig en kebabrulle. Så är det när man inte planerar och inser att man behöver äta.
    Du var inte på scientologmöte?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag försöker att få minst möjligt med kolhydrater i mig. Det gör bara ont, och gravid ser jag ut med. Kul att träffa nya bekantskap:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag blir däst av för mycket socker men pasta i mindre mängder går bra. Värre med söta drycker tyvärr....

    Kramar och hoppas du haft en mysig kväll

    SvaraRadera
  4. Jag blir svullen som f-n av bröd. Men det är ju så jäkla gott med mackor!! Kram

    SvaraRadera
  5. Så kul att träffa en människa och att ni var så lika. Roligt att i ska försöka träffas igen:)
    Kram

    SvaraRadera