tisdag 12 februari 2013

Äntligen ett försiktigt litet spritt

Jahapp äntligen känns det som om jag börjar vakna till liv och få lite lust att hitta på saker. Konstigt egentligen för jag tror baske mig att dagens “mindre bra” leder över “bra”

Bra

att jag löste en svårknäckt jobbfråga

Mindre bra

att det är svårt att gå på trottoarerna pga all j..…a snö

att den foundation jag beställt verkar ha helt fel färg för mig

att jag brutit ett löfte till mig själv – fast det skedde redan i går om man ska vara petig

Trots ovanstående är jag på bra humör – rasande motsägelsefullt :)

Till helgen senast ska jag ta mig ut och prova rosjeansen och är ruggigt tacksam för att jag inte beställde ett par 2 för de är tydligen väldigt stora i storlek.

I vanlig ordning trött å frusen har vi kört yllekofta i dag

IMG_5595x

Helt plötsligt har jag tappat namnet på den mjuka sköna koftan som jag provade i höstas i Staffanstorp under min och Lingonets road show. Bestämde på stående fot att den skulle flytta hit när det blev 50% rea och det ångrar jag inte en sekund för den är urskön och inte det minsta sticksig eller kliig.

IMG_5592

Under har jag ett sample av någon sorts crochet frill sak som jag inte tror gick i produktion

Dags för någon sorts födointag och sedan soffhäng

Må så gott!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

10 kommentarer:

  1. Livet är motsägelsefullt och ibland är det svårt att hänga med i svängarna.
    Trevlig kväll fina du
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja nog är det lite konstigt allt :)
      Må så gott!
      Kramar!

      Radera
  2. Antagligen har det hänt mer bra saker fast du inte minns och därför är du på bra humör :)

    Supersnygg är du i din dagens tycker jag i a f.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi kanske är det snyggingen som är på väg i paket som gör mig lite glad :)
      Kramar

      Radera
  3. Det är så smart att skriva ned det så! Borde jag också göra, för humöret är sannerligen inte på topp idag och då har jag ändå kuligheter i att se fram emot i helgen. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det funkar superbra för mig - har alltid gjort så även om det är först nu jag satt det på pränt. Kommer att fortsätta.
      Kramar

      Radera
  4. Skönt att du är på bättringsvägen. Hinta gärna om storleken på dom där "villHA" jeansen":))
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag har förstått det är jeansen stora - kommer så klart provningsbilder och ett proffsigt utlåtande ;)
      Kramar

      Radera
  5. Koftan är finfin! Vill åsså ha:) Kram

    SvaraRadera
  6. Kul att det är på väg uppåt. Koftan är verkligen snygg:)
    kram

    SvaraRadera