söndag 27 januari 2013

Vilken färg????

Jag är symaskinslös sedan flera år och känner ibland att det är lite obekvämt. Har hittat den perfekta symaskinen tror jag – otroligt basic och jag kommer kanske att klicka hem en men vilken färg?

page

Jag vet nog redan vilken färg det skulle bli om jag inte kan hålla klickfingret i styr men tyckte att det var lite kul att visa dem :)

Liten lättanvänd symaskin med 12 förinställda sömmar. Automatisk uppspolning av tråden, trådavskärare, baklängessömnad och inbyggd belysning. Raksöm fogsöm sicksacksöm och osynlig fållsöm 4-stegs knapphålssömnad 1-stegs knappsömnad Tillbehör: 2 st trådspolar, 2 st metallspolar för under tråd , 1 st nål, 1 st nålträdare,1 st fotpedal, 1 st AC adapter

  • Storlek: 30 cm bred, 27 cm hög, 12 cm djup

  • Pris 699:-

Jag inser ju att det här knappast är någon state of the art maskin men för mig som vill sy lite raksöm då och då borde den funka bra

Nu är det dags att sluta grubbla på eventuella symaskinsköp och göra mig i ordning för att ta emot finbesöket :)

I kväll talar jag om vem som får ett paket med mössa och vantar!

Må så gott!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

20 kommentarer:

  1. Jag som inte gillar rosa tycker faktisk den var gulligast:) Lycka till med valet!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja - lite rädd bara att den är urdålig?
      Kram

      Radera
  2. Ja, jag hade helt klart valt den rosa :-) Eller den vita...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det blir av blir det den vita :)
      Kram

      Radera
  3. Nu borde jag kanske säga den rosa, men frågan är ju om de färgade känns lite leksaksaktiga. Klassisk vit eller svart skulle jag valt. Men du gillar väl rött?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt analys - 10 poäng :) Jag älskar rött men den känns som en leksak så om det blir av blir det den vita.
      Kram

      Radera
  4. Hur mycket jag än gillar rosa, hade jag nog kört på den vita. Jag lånar ma´s symaskin just nu, har inte heller någon egen. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja den rosa ser ruggigt plastig ut ju.
      Kram

      Radera
  5. Haha! Inte nog med att det är svårt att välja maskin, sen ska man dessutom behöva välja mellan inte mindre än fyra olika färger:)
    Röd!
    Lycka till och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vojne vojne alla dessa val :)
      Kram

      Radera
  6. Åh så söta. Jag vill ha allihop!
    kram

    SvaraRadera
  7. Dessa beslut som alltid ställer till det ;) Jag tycker de är lite roliga allihop, men den rött är alltid fint tycker jag :)
    Kommer fler bilder, lovar! Hon sover just nu är så söt

    Kramar och ge finabäret en stor kram med

    SvaraRadera
  8. Svart tror jag blir jobbigt när ögonen kommit i vår ålder (förlåt)
    En klassiskt vit funkar ju alltid; känns lite för gimmickartat med rosa och rött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och fråga 2 - är det Hemtex som säljer den?
      Jag har nämligen samma behov av enkel symaskin.

      Radera
    2. Ja du svart skulle aldrig i livet funka ;) Japp det är Hemtex - finns även online!

      Radera
  9. Röd hade jag nog tagit! Lite av en färgklick! Och inte jag heller har någon. Men jag kan inte sy alls. Försökte sy i en knapp häromdagen och gav rasande upp efter en halvtimme..haha... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi måste vara tvillingar - skrattade gott åt ditt knappisyningsförsök som är på pricken likt mina :))
      Kram

      Radera