söndag 13 januari 2013

TV-kväll på Hornsgatan

Alldeles färdigstädad och färdigtvättad ska jag ställa mig i köket och koka sisådär 5 liter linssoppa :)

Kvällen ska spenderas framför TV:n för jag har för en gångs skull hittat två program jag verkligen viii se:

http-__annotagger.tv4.se_grid_50c1a9678ecc060002000001_familjenholsteingottorp_topp3_thumb[37]

TV4 kl 20 och den bygger absolut inte på vårt eget kungahus enligt en intervju med “Prinsessan Lovisa”

Sen blir det TV1

En-pilgrims-dod_1000484c_thumb[1]

“En pilgrims död” som bygger på Leif GW Perssons polisromaner. Serien har fått dålig kritik i ett par tidningar för bl.a svaga skådespelarinsatser men jag testar ändå.

Vore kul om någon av er som också tittar vill berätta vad ni tyckte.

Nog med prat – ut i köket :)

Ha en skön kväll!

IMG_4199AAAXXXc

11 kommentarer:

  1. Tack för bra TV-tips, skulle precis in och kolla! Verkar bra båda programmen tycker jag.

    Ha en skön kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Å det ska bli så skönt att bara hänga framför TV:n. Datorn får vila hihi
    Kram

    SvaraRadera
  3. Båda kommer spelas in i Buren, då jag helt enkelt MÅSTE se på X- Men ikväll. Helst 2 filmer, men åtminstone en. Klem och skön kväll i soffan.

    SvaraRadera
  4. Ah ja Mr Jackman är ju inte så äcklig :))
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sämre ögongodis kan man ju ha;)

    Själv blir det inget TV alls för jag har möte med Mr Grey och hans kärlek

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att vila från TV:n ibland ;)
      Kramar

      Radera
  6. Jag gillar familjen Holstein Gottorp:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åhh, linssoppa låter helt suveränt! Massor av kramar!

    SvaraRadera
  8. Inte sett något alls av det du nämner, snöade istället in på Masterchef Australia, hade en massa inspelade sådana avsnitt. Linssoppa har jag letat bra recept på, bra som i enkelt och gott så du får gärna hojta om du har ett sådant och vill och orkar och allt det där... Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jag såg båda och kommer att fortsätta se "En pilgrims död"
    den andra kan jag se om jag kommer i håg den, mer en gäspning i min smak.
    Däremot har jag följt Juryn som har i mitt tycke och smak, varit fantastisk.
    Kram från Eva

    SvaraRadera