fredag 4 januari 2013

Sista? reaklicken och Egodagens

När jag skriver det här inlägget blir det smärtsamt tydligt att jag i vissa fall är en svag och lättledd människa

Ett av tre plagg jag ska visa har jag hittat alldeles själv medan två är helt influerade av åsynen av Hilde och Josanne

I dagens paket låg dessa två

#147 Ooh slip tank almost black

Ooh slip tank som jag inte ens lade märke till när produktbilderna släpptes. Men när jag fick se Josanne i den när vi åt den där numera rikskända? fisksoppegrytan vaknade jag ordentligt. Hon var så galet skitsnygg i den att jag bestämde mig på stört att den måste hem när det blir rea

 

#297 Achuar sleevewarmer d grey

Achuar sleevewarmers – mitt eget påhitt - är så mjuka och sköna och inte minst snygga i all sin enkelhet att jag helst vill ha alla tre färgerna. Efter att ha talat strängt till mig själv blev det dark grey som klickades hem tillsammans med Ooh från Odd Mollys egen webshop

Min dagens innehåller min nya kärlek på koftfronten och det är Hilde som frestat :)

IMG_5301

Oj vad jag är glad åt Egotrip short wrap cardigan och jag är alldeles alldeles säker på att jag valde rätt färg!

Mer än lovligt ytligt här men det är fredag kväll och jag längtar mest efter att sjunka ner i soffan. Ingen bok än men det fixar jag i morgon för nu är jag mer sugen än någonsin på att läsa den.

Ska även leta upp författarens blogg efter att ha fixat mat. Jag har nämligen lovat mig själv att äta middag innan jag fastnar framför datorn som omväxling :)

Ha en ljuvelig fredagskväll!

Kram

19 kommentarer:

  1. Gött att kunna vara lättledd ibland! Speciellt när det vankas rea :-)
    Kram och njut av kvällen!

    SvaraRadera
  2. Ja men liiite lite pinsamt ;) Ha det så fint själv!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Och mer än lovligt fina rea-klick :) Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag är så väldans nöjd!
      Ha det så gott själv!
      Kram

      Radera
  4. Snygging:) Här har du bloggen: http://fredrik.cafe.se
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah tack. Både för "snygging" och länk :)
      Kram

      Radera
  5. Hej!
    Fina reaklick/klipp du har gjort. Vågar mig inte ut i reaträsket efter två klänningar redan på nya året.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag älskar reashopping :) Förstår dig men de två är ju riktiga pärlor. Skulle så gärna vilja se dig i den där djupröda sammetssaken :)
      Kram

      Radera
    2. Hej!
      Det kommer, vi funderar på en Stockholmstur sista helgen i januari och jag tänkte föreslå en ev. fika eller något på lördagen och vad skulle kunna passa bättre än röd sammet? Kram

      Radera
  6. Vilka fina fynd du har gjort! Jag är nog också ganska lättledd ibland eller snarare att jag oftast upptäcker plagg först när jag ser det på andra.
    Hoppas min kofta kommer snart, blir så sugen på att prova min när jag ser bilden på din. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åket ofta dit när jag gör provningar och fotar - därför så lite av det numera :) Hoppas du har koftan hemma på måndag!
      Kram

      Radera
  7. glömde..Backmans länk ligger i min lista, men ingen "feed" så du måste lägga till. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack tack - jag har hittat honom :)
      Kram

      Radera
  8. Ja det linnet är en av mina favvo-Mollysar, så självklart bra klickat där tycker jag :o) De andra är inte fy skam de heller.
    Jag vill också läsa den boken men är för snål för att shoppa när det inte är pocket så jag väntar på att den ska komma ut i det formatet. Men om du vill får du gärna berätta vad du tyckte när du läst den. Så ag vet om jag ska vänta, skippa den eller kanske till och med göra ett undantag i snikenheten... Kram snygging!

    SvaraRadera
  9. Jag blev ju helt begeistrad när jag såg dig och är så jädrans glad att jag fick tag i det :) Absolut kommer bokrapport och jag ska kasta mig över den i morgon. Ingen som läst den har dissat så jag hoppas att jag gillar den.
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Fantastiske rea-funn! Og jakken var kjempe fin på deg:))
    klem og god helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla - jag är så nöjd så nöjd :)
      Kram

      Radera
  11. Snyggt klickat:) Jag har just nu lagt varor i korgen men är har inte gjort det avgörande än. Linnet som du köpte är ju helt fantastiskt. Ska försöka leta upp det men är ytterst osäker på storleken. Kan du ge mig en hint?!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har 2 och har mailat dig :)
      Kram

      Radera