torsdag 17 januari 2013

Ny kompis på Hornsgatan

Var den kommer ifrån har jag ingen aning om – kanske från någon grannes gran via husets luftkanaler ?

Om den kommer att överleva vet jag inte heller

IMG_5331

Imse vimse – stor som en 5-krona på ett ungefär

Och någon rosa vägg finns inte på Hornsgatan – det är kvällsljuset som ställer till det

Visste ni att spindlar saknar doftsinne och hör riktigt dåligt? De förlitar sig till största delen på vibrationer för att läsa av sin omgivning. Får se till att klampa lite då och då så att den förstår att den delar bo med en jätte :)

IMG_4199AAAXXXc

5 kommentarer:

  1. Åh en turspindel!
    Var rädd om den. =)

    SvaraRadera
  2. Hos mig hade den tyvärr inte blivit långlivad. Är livrädd för spindlar. Så tur för Imse att han hamnade hos dig;) Kram

    SvaraRadera
  3. Men jösses, lever den än? Hemma hos mig hade den fått ett kort liv, men Max hade nog räddat den före jag fick chansen:) Tack för bilden, han har stirrat på den hur många gånger som helst..
    Kram

    SvaraRadera
  4. En källarspindel.....

    Fy farao! En sådan där krypandes upp i soffan...Nänä.

    Här får de inte bo- tur att den valde dig då! :-)

    Kram!

    /Me and my life
    Som inte orkar logga in...

    SvaraRadera