lördag 5 januari 2013

Mina läppar har fått spunk och ingen Ove

Jag är som så många andra överkänslig mot lanolin och det märks speciellt i dag efter att jag provat ett nytt cerat över natten. Ja det kommer troligen att ta uppåt en vecka att få ordning på mina läppar och inte kommer jag att behöva använda läppstift heller. Kraftigt svullna och illröda som de är :(

Gick in till stan för att handla lite nödvändigheter och så den där boken jag är så nyfiken på. Hade inte riktigt kläm på att den inte finns i pocket än så det blev något annat

IMG_5306

Länge sedan jag slutade köpa inbundna böcker. Dels för att det är onödigt dyrt men framför allt för att jag tycker att de är jobbiga att hantera.

Här ska inte datas mer nu idag utan lagas och ätas god middag och plöjas ny bok i skenet från läslampa och massor av levande ljus.

Ses i morgon om ni vill och ha en skön kväll!

IMG_4199AAAXXX

9 kommentarer:

  1. Snälla rara, lanolin och mineraloljor ska du inte smörja på, det är styggelse. Hoppas du får ordning på mun och att det inte ser ut som om du hånglat hela helgen :)

    SvaraRadera
  2. Hahah du är bäst - ser ut som om jag hånglat en vecka :)) Läste inte på innehålssförteckningen slarvigt nog för att lanolin är skit vet jag.

    SvaraRadera
  3. 1000- Tack!!! Jag har nu bilder igen :) Aj lavv jo, Klem och fin kväll. Det är lycka att kunna läsa en bra bok i timmavis.

    SvaraRadera
  4. usch då! Hade jag ingen aning om att man ska akta sig för! fast jag använder väldigt sällan cerat! Vad hette detta då, så man kan passa sig??!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och här pågår sträckläsning på andra dagen! jobbigt när man glömmer att äta dock, fast bra för vikten kanske! har varit på väg för att ta mig något att äta i flera timmar nu, men sen tänker man bara en sida till, bara ett kapitel till....
      Kram

      Radera
    2. Det var ett stift från Apoteket - grönt med ljusare grönt lock - samma stuk som Armens hudsalva men det har skulle vara extra läkande och bra bläk tyvärr.
      Kram

      Radera
  5. Ja usch för lanolin och mineraloljor. Hoppas du får ordning på läpparna och njuter av läsningen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. KRAMAR och krya på munnen!

    SvaraRadera
  7. Cerat är uttorkande och beroendeframkallande. Borde förbjudas! Jag använder Apoteket Hjärtats "Hudsalva, mjukgörande med sheasmör". Inget lanolin i sikte. Billigt och sjukt bra:)
    Krya på pussmunnen, kram

    SvaraRadera