onsdag 30 januari 2013

Känns som måndag och miniprovning

Helt dagvill och småstressad utan anledning……….redan onsdag. Fast det spelar ju alls ingen roll egentligen. Borde snarare njuta av att det blir en väldigt kort vecka?

När Lingonbäret och jag gjorde stan i måndags tittade vi in på Åhléns där Odd Molly håller på att sätta upp en egen butik med egen personal.

Till min förvåning blev jag akut provningssugen:

page1

LK Biker jacket i dark indigo, storlek 1. Pris 2.495:- Helt normal i storlek och riktigt riktigt läcker. Given kandidat till Rosgarderoben men i grått

 

page2

Firestarter remix dress i dark indigo, storlek 1. Pris 1.295:- Alldeles för söt för mig men väldigt behaglig och fantastiskt passform tack vare smocken över byst. Perfekt sval och skön klänning när det är så där kvalmigt varmt ute

 

page3

Disobedient Grandma coat i red wine, storlek 1. Pris 2.299:- Precis som tidigare är den väldigt stor i storlek men jag hittade ingen mindre att prova. Om den här skulle bosätta sig på Hornsgatan skulle det bli i storlek 0

 

page4

Gauze frill blouse i lite pink, storlek 2. pris 1.295:- Mjuk och skön och troligen normal i storlek men jag kände att det skulle bli lite obekvämt trångt upptill med en 1. Den här kommer att bo hos mig så småningom. Dock inte i den här färgen som är helt fel på mig. OBS den har starkare färg i verkligheten än på mina bilder

Butiken var inte riktigt klar när vi var där men det kändes ombonat och fint så det blir nog en bra hörna som kommer att besökas regelbundet

IMG_5452x

Så till i-landsproblemen: jag ska på vinprovning i morgon kväll och på ett seminarium i Uppsala på fredag – vad ska jag ha på mig?????

Det ska jag fundera på medan jag äter middag :)

Kram

25 kommentarer:

  1. Tack för fina provningsbilder! Men har jeansjackan inte röda rosor på baksidan som i produktbilden? Och jeansen... kollade du dom?

    SvaraRadera
  2. Vet inget om jeans/jacka - det var ju inte färdigupphängt när vi var där så de fanns inte :o)

    SvaraRadera
  3. Tack för detta, alltid lika roligt att se liveprovningar ju! Klem

    SvaraRadera
  4. Och det var faktiskt kul att prova - har varit lite less ett tag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för finfina provningsbilder :) LK Biker jacket är ju grymt snygg :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm hur ska man kunna låta bli den?
      Kram

      Radera
  6. Vad fin du är och nu saknar jag dig ännu mer. Låter som du har en fullspäckad vecka ju.
    kramar
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag saknar också - har tittat på bilder och det känns lite tomt här :o)
      Kramar

      Radera
  7. Så artig med prøvning!! Jeg også ønsker meg en biker jakke i grå... :)
    klem

    SvaraRadera
  8. Snyggt!!! De där jeansen ser synnerligen intressanta ut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Håller med men det är ju så jobbigt att prova byxor ;)
      Kram

      Radera
  9. SUPERFIN PROVNING!! Jag var också förbi där idag, var ju sååå nyfiken på plaggen från SS2. Inga måsten för egen del man de tunna klänningarna gillade jag.
    Du var så fin i bikern!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  10. Å vad kul - de hade väl kommit i ordning ordentligt nu antar jag. Tack för komplimangen!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Så himla bra att du är i farten! För nu vet jag att jag nog gjort rätt;) Tack för fin visning!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha - tänkte lite på dig där :))
      Kram

      Radera
  12. Vad fin du er i alltihop! Bikern är verkligen en positiv överraskning
    Kram

    SvaraRadera
  13. Tack :) Jag gillar den jättemycket!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Jag kommer köpa Firestarter Fenix klänningen fast i en ljusare färg. Kommer bli kanon på mig i sommar.
    Du är så liten och nätt så det mesta passar på dig
    Mår du bättre nu? Förstår att visningen var något alldeles extra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klänningen var superskön och så där lagom skir för varma sommardagar :) Tackar som frågar - hostar lite mindre i dag hurra! Även om jag hade blivit sämre hade det varit värt det - visningen var magisk och jag kommer att leva länge på den upplevelsen.
      Kram

      Radera
  15. Åh, klädsel till i kväll? :) Jag tycker den där fina långklänningen du skaffat. :) :)
    kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fasen att jag inte tänkte på det!!! Helt perfekt men jag har vingar i stället :)
      Kramar

      Radera
  16. Skön blogg du har:) och jag följer nu

    Om du gillar inredning så kan du kolla in min blogg:)

    Ha en kanondag

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej:) Kul att du hittat hit! Jag kikar in hos dig strax.
      Kram på dig

      Radera