torsdag 24 januari 2013

Hurrapaket i brevlådan!

Jag har inte satt min fot utanför dörren – jag avskyr avskyr avskyr när det är så här kallt. Jag borde kanske men hela kroppen vrålar nej

Bedövande vackert ändå

IMG_5409

IMG_5410

IMG_5411

Jag tog bilderna igår från mitt fönster på jobbet men det har sett lika dant ut i dag.

Som tur var fick jag något kul i brevlådan och posten var dessutom tidig i dag

IMG_5414

Traderad för en spottstyver* – kul ord det där – av seriös säljare som skickade direkt

* Under början av 1700-talet, från frihetstiden - var en styver det folkliga namnet på 1 öre i silver (mynt). Spott betyder också hån, så man kan tyda det som ett hånfullt/löjligt lågt belopp.

Jahapp – nu drar sig Amatörfilosofen sig tillbaka till soffan igen med sin bok och en tallrik linssoppa.

Ha en skön kväll!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

4 kommentarer:

  1. Jäpp. Tradera är minsann inte bara mollysar.
    Kramis och krya på dig

    SvaraRadera
  2. Ha så mysigt med boken:)
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt med soppa, soffa och bok:)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! Håll dig inne i denna kylan. Det är minsann inte bra att vara ute i så många minusgrader, ens om man är frisk :-)
    Njut av soffan och boken! Kram

    SvaraRadera