måndag 14 januari 2013

En helt vanlig tråkmåndag…….eller inte

Har jag sagt att januari och februari borde förbjudas?  Jasså…….jaha….…ni har hört det till leda……….  

Enda ljuspunkten var en synnerligen god kycklingrätt till lunch och hysteriskt roliga resonemang runt bordet. Det verkade bli en lååååång dag.

Så fick jag ett samtal – den där sortens samtal som gör en så vansinnesglad att man måste skutta lite i korridoren – min chef bara drog på munnen :)

Lingonbäret kommer till Hornsgatan – hurra!

Inte precis i morgon men sista helgen i januari och till dess kan jag stå ut. Himlans knepigt det här att bo så långt i från………..

Vi har fått kallt igen så jag fick för mig att ylleklänning och benvärmare vore bra – och det var det

page

Kahlo knit tunic – Odd Molly, Achuar leg warmer – Odd Molly, Jaquard sleeve warmer – Odd Molly och boots Lynnea från UGG.

Superbekvämt och lagom varmt för en fryslort som jag. Ja jag fryser fortfarande trots att jag slutat röka. Kanske inte lika mycket som tidigare men ändå.

Kul att så många mindes kalasbyxorna. Förr i läskiga syntetmaterial eller stenhård bomull men så mycket skönare i dagens tappning. Och visst har jag ett par under benvärmarna :)

Ha en skön kväll!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

15 kommentarer:

  1. Vad kul med Lingonbesök! Ska försöka ta mig till dina trakter jag med inom en inte allt för avlägsen framtid:) Kram

    SvaraRadera
  2. Försöker igen! Vad roligt med Lingonbesök! Ska försöka ta mig till dina trakter inom en inte allt för avlägsen framtid:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjoho nu gick det bra :) Hoppas vi hinner ses en kortis - vet att det är konsert och annat att ta hänsyn till ;)
      Kram

      Radera
  3. How lovely! Och jättefin dagens, jag håller ju med om att de här månaderna är tämnligen meningslösa, fast jag har lite roligheter i februari och kallt ja. Det är jättekallt och jag kramar min byggfläkt på jobbet varje dag när jag kommer, av ren tacksamhet! Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha byggfläkt is da shit alltså :)Får prata med chefen.
      Kram

      Radera
  4. Snygg stass of the day! Januari och februari ja, jag hoppar gärna över dessa:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu var det verkligen dags för ylleklänning!
      Kram

      Radera
  5. Vad härligt med såna samtal :-) Gör ju att man får energi i vintermörkret :)

    Snygg och gosig dagens. Ylleklänning skulle jag också behöva plocka fram nu

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir något varmt på kroppen i morgon också!
      Kram

      Radera
  6. Vad roligt med sällskap på Hornsgatan! Alltid så kul att ha något att se fram emot. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å ja om du bara visste så glad jag blev. Har läst hos dig och känt ett litet stygn av ånger att jag inte avstod från en annan semestervecka.
      Kram

      Radera
  7. Den sitter som en smäck på dig! Kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Vad kul med Lingonsällskap! Och din stass sätter faktiskt lite fart på mitt avsvalnade Mollyintresse måste jag säga :) Men njuter av att se dem på dig och alla andra vackra Mollyistor :) Går bra det med konstigt nog :)) Kramar <3

    SvaraRadera
  9. Så nydelig du var idag!! Jeg synse vi kan spole frem til vår nå..
    klem

    SvaraRadera
  10. Sket januari och sketmåndag men ett sånt samtal kan ju rädda allt:) Grattis till att få finbesök en sån här månad:))
    Jättesnygg klänning!
    Kramar

    SvaraRadera