söndag 23 december 2012

Tomte och gräddbulle

Godmorgon alla fina!

Så har då den där gräddbullen testats

IMG_5179xx

Skalet bestod inte som jag trodde av marsipan utan av vit choklad. Oh no – jag avskyr vit chokad. Smaken av sött och fett liksom – vem gillar det????? 

Knackade hål på skalet och hittade till min förvåning det allra ljuvligaste skum som troligen bestod av socker och vispad äggvita med någon smaksättning. Men varför heter det gräddbulle?????

Bottnen var marsipan – hurraaaa! Men nej ändå – supersötsliskig och lika oätbar som skalet :)

Nåja nu har jag i alla fall provat men kommer inte att göra om det igen annat än under allvarligt hot.

Däremot blev jag alldeles kär i något julrelaterat som jag hittade i en lite butik i Gamla stan

IMG_5178xx

Så in i norden söt och passar perfekt tillsammans med allt annat julgrejs jag köpt

Här är ännu en dag av vakna sakta och i dag har vi inga som helst måsten eller planer. Känns skönt och lite ovant kanske?

Ha det gott!

Kram

Emoji_1F49B

5 kommentarer:

  1. Låter inget vidare med så sötsliskigt. Jag har själv svårt för det. Men skönt utan planer. Ha en riktigt God Jul och tack för fina kommentarer hos mig. Jag har inte riktigt orkat läsa runt det sista efter det som har hänt, men vill verkligen tacka! Kram

    SvaraRadera
  2. Hmmm. Ser lite lite skum ut. :)
    Men massa kramar och hälsningar
    L

    SvaraRadera
  3. Märklig gräddbulle! Älskar den vanliga sorten, men det där lät för sött.

    Ha en fortsatt mysig kväll!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Såg himla mumsig ut i alla fall! Men har aldrig hört talas om marsipan i botten på en sån. Kram

    SvaraRadera
  5. Vit choklad är inte heller min grej. Köpte gräddbullar på "Gräddbullerian" eller vad den nu hette...alldeles för sötsliskiga. Håller mig till vanliga gammeldags:)
    Kram

    SvaraRadera