torsdag 27 december 2012

Så tacksam för mitt eget julfirande och sötaste överraskningen

I går kväll upptäckte jag att mitt badrumsskåp fått ett tillskott

IMG_5239

Syster lämnade en liten present innan hon åkte i går :)

Hur gulligt är inte det och jag fnissade en bra stund. Jag är vansinnigt nöjd med mitt julfirande och mina mina julklappar – särskilt garntomtarna :)

Det finns andra som inte är fullt så nöjda – på FL finns ett antal trådar som behandlar julfirandet.

Här är ett exempel:

Jaha då har man förstört julen i år, nej inte genom att ha druckit några glöggmuggar för mycket.
Här råkade vi köpa fel färg på surfplattan!
Sambons son önskade sig en surfplatta i julklapp, som hans bästa vän har.
Vi har sparat undan sen september lite extra för att kunna köpa skiten. Jag ville inte köpa den från början men sambon propsade att sonen skulle ha surfplattan.
Bonus ville ha en svart surfplatta, men när vi köpte den så hittade vi bara vita och tänkte att färgen spelar väl inte så stor roll?
Färgen spelade tydligen en stor roll.
Ungen sliter upp pappret och kartongen, och börjar gråta.
Sambon myser och skrattar medans han frågar - blev du så glad?
"JAG HATAR DEN" vrålar ungen, slänger den i golvet och springer iväg.
Han blev så ledsen för att han ville ha en svart som bästisen, biomamman har även ringt idag och frågat om vi är helt inkompetenta och färgblinda.
God Jul.
/ Någon som hellre sipprar glögg än julfirar idag.
 

I dag är det jobb som vanligt – ska bli ganska kul faktiskt.

Ha det gott!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

20 kommentarer:

  1. JÖSSES

    Kram och gott slut på året till dig!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja JÖSSES var ordet sa Bull :)
      God fortsättning på dig själv!
      KRAM

      Radera
  2. Oj!

    Stor kram från ett regnigt skåneland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du - oj - minst sagt :)
      Tusen kramar tii dig!

      Radera
  3. Ja något har helt klart gått snett någonstans...

    Men din lilla badrumstomte var supersöt :)

    Jättekramarna från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte fan betedde vi oss så om det inte blev precis som vi önskat!
      KRAM

      Radera
    2. Haha, nu ska jag gå mot strömmen då och säga att nånstans förstår jag nog barnet ändå! Sen var det väl inte så trevligt beteende direkt, men besvikelsen, den kan jag verkligen förstå. För har man verkligen drömt om något så är det ju inte så konstigt om man blir ledsen. Och färg kan ju vara superviktigt! Och att ha samma som kompisar kan också vara superviktigt! Och att bara tänka att det går nog lika bra med en vit var lite fantasilöst ändå. Sen var ju beteendet inte kul alls, och särskilt inte från den biologiska mamman som borde betett sig bättre!
      Tänker att om jag önskat ett OM plagg i en viss färg så nog skulle jag blivit besviken om jag fått det i en annan färg "för det spelar väl ingen roll". Sen hqr det ju med åldern att göra att jag (förhoppningsvis) inte skulle rusat iväg och bölat!
      Kram

      Radera
    3. ...och sen märktes det ju väldigt tydligt att givaren inte alls ville ge den här julklappen som hon t o m kallar för skiten. lite tragiskt alltihop på nåt sätt!

      Radera
    4. Hahaha nej du hade nog inte sprungit i väg och bölat :D Jag kan mycket väl förstå besvikelsen men inte acceptera beteendet och biomamman är ju riktigt ute och cyklar.
      KRAM

      Radera
  4. Ja, inte lätt det där....jag skulle nog åkt tillbaka med den och låtit ungen vara utan platta...basta....

    Vilken söt liten tomte också :)

    En riktigt god fortsättning önskar jag dig och hoppas du får en underbar sista vecka på året

    Kram
    /Viviv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att även jag gjort så!
      Ha det fint själv där hemma i snön?
      Kram

      Radera
  5. Ja vad hände med tacksamhet kan man undra?
    Jag hade också lämnat tillbaka den och låtit mamma köpa en svart då om hon ansåg mig färgblind...

    Nästan så man vill återinföra det där om barnen i Afrika som inte har nån mat, som jag fick höra som liten... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycket att det skulle vara perfekt att lämna tillbaka och låta mamman köpa!
      Vi fick tidigt lära oss att det inte bara är att få och få och var glada över de presenter som landade :)

      Radera
  6. Usch. Det där är en bortskämd unge. Hade min son gjort det så hade det uppstått konsekvenser (fast jag hade nog inte köpt en surfplatta till honom).

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas förresten att han inte får någon surfplatta till jul? Uppföljning? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej usch - måste faktiskt kolla hur det gick :))

      Radera
  8. Fy fan för bortskämda ungar rent ut sagt! Dvs föräldrarna som gör dem såna.

    Vilken liten fin tomte - urgullig :-) Roligt att din jul blev så lyckad!

    Ha det fint på jobbet!
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Jag är så fantastiskt nöjd med min jul- är fortfarande glad och nynnar på Holy Night :)
    Kramar söta

    SvaraRadera
  10. Vilken gullig överraskning med tomten!
    Och usch, hur kan barn vara så otacksamma? Önskar ju att han inte är så gammal och inte förstår värdet i prylar och engagemang. Däremot biomamman, vad är det för gravt fel på henne????
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå att han blev besviken med det är ju ett vidrigt sätt han har - liksom sin mamma! Ja visst var det sött med tomten :)
      Kram

      Radera