onsdag 26 december 2012

Rainy day

Här skiftar det snabbt och jag är glad över att vi njöt av all snö i går

IMG_5214

Sergelgatan i förmiddags innan det hade börjat regna på allvar. Det har droppat hela dagen och Hornsgatan är en enda slasksörja :o)

Trots skitvädret är jag glad att vi stövlade in till stan. Mycket folk – javisst men inte värre än innan jul.

På Indiska hittade jag något som omedelbart släpades hem utan minsta tvekan eller ens titt på prislappen innan jag galopperade i väg till kassan. Eftersom det är Indiska var den ju inte svindyr men det säger lite om hur totalgalen jag blev :)

IMG_5235

Jag var dödstrött på min gamla taklampa – ett containerfynd som jag fixat i ordning och den här är verkligen i min smak. Vänligen bortse från att takfärgen håller på att trilla ner. Min hyresvärd är inte vidare alert – det har talats om att måla om i några år………..

IMG_5234

Här kommer närbild för det funkade inte att fota lite på avstånd – glödlampan slår igenom och förstör färgerna.

Syster yster sitter på tåget tillbaka till Östersund och det är lite tyst och ensamt men jag ska kolla lite TV, ta ett bad och hoppa i säng tidigt. I morgon ska det stigas upp 6.30 huuuu.

Hoppas ni haft en fin jul – jag är helt och hållet nöjd med min :)

Kram

IMG_4199AAAXXX

10 kommentarer:

  1. Men oj vilken snygg lampa! Förstår gott att du blev förtjust..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja alldeles galet glad för den :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skitväder är det men jag är glad att vägarna är mer lättkörda. Fin lampa du hittat! Jag var till mathilde idag men det var ganska utplockar redan kl 12 kramkram nilla

    SvaraRadera
  4. Skitläcker lampa! Synd att snön försvann huxflux sådär. Här har vi hur mycket som helst! Kram

    SvaraRadera
  5. Superfin lampa. De har många snygga på Indiskan, har jag alltid tyckt. Skönt att du är så nöjd, det är jag också faktiskt. Klem i regnet..snön verkade försvinna lika snabbt hos dig som här..

    SvaraRadera
  6. Wattafakk?! Jag var på Indiska idag och i min fåniga stad fanns inte en enda snygg lampa.... :-( Turligt nog ska vi raida svärföräldrarna ett par dagar nu och i deras grannstad är det alltid toppenmellandagsrea, det är till och med så mina tonårsbrudar sparar sina pengar tills vi ska dit :-) Tror jag får kolla Indiska där.

    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  7. Tack för din gulliga kommentar hos mig!

    Hör av dig om du vill ta en matbit framöver. Snygg lampa, förresten!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Läcker lampa!
    Trist med regnet. Här har all snö också regnat bort. Mörkt och blött blev det!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Men vad finfin lampa! Grattis till den och massa kram.
    <3

    SvaraRadera
  10. Vilken häftig lampa!! Sådär slaskigt på västkusten också, brrr. Men skönt det kommer nu och inte på julafton - det blev i alla fall en vit jul :-)

    Kram kram

    SvaraRadera