onsdag 19 december 2012

När infaller sjusovardagen?

Ja enligt den gamla Bondepraktikan alltså.

Nu i modern tid infaller den just i dag den 19 december.

Åtminstone på Hornsgatan där undertecknad slog upp sina blå exakt kl 10.56 vilket inte är helt optimalt om det är en jobbdag!

Jösses så dum jag kände mig när jag insåg att mina kollegor var riktigt riktigt oroliga och ett par av dem övervägde att åka hem till mig :o)

Eftersom det av naturliga skäl var ljust när jag gick kan jag kasta in en dagens tagen i dagsljus

IMG_5137 

Blir lite grynigt ändå för superljust är det ju inte ;)

Blev på det klara med att gårdagens flaska kanske har ett lite väl klent och sött innehåll så det gjordes en avstickare till Systemet också.

Roligare än så här är det inte just nu – ha en skön kväll oavsett vad ni har för er.

Kram

9 kommentarer:

  1. Hihi. Som det kan gå...:)
    Hoppas att du kan sova inatt då och inte är för pigg.
    Kramar och snygg outfit

    SvaraRadera
  2. Börjar bli trött igen - hur det nu är möjligt???
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ojoj, vad gott du sov! Förstår dock dina kollegor som blev oroliga..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha inte klokt ju - värsta försovningen någonsin!
      Kram

      Radera
  4. Gud vad skönt du sov då! Skulle jag lätt kunna göra om jag inte hade en levande väckarklocka i form av lille V! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag skulle nog behöva en liten V emellanåt :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Jag sov nog lika länge men jag skulle förstås inte till jobbet annars hade nog någon från den ofentliga sektorn hämtat upp mig i mindre charmigt fordon:))
    Skönt att du kanske är utsövd. Fin dagens i dagsljus
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja nu måste jag väl ändå ha sovit klart :)
      Kram

      Radera
  7. haha så länge var det länge sedan jag sov. du måste varit trött! fin du var i din dagens. kram Nilla

    SvaraRadera