tisdag 25 december 2012

Julen återerövrad :)

För första gången sedan jag var liten har jag verkligen njutit av julen och det känns hur bra som helst

Jag har klarat av att låta bli att hetsa upp mig över kommersen, överkonsumerandet och alla stirriga människor.

Allt detta trots att julafton inte alls blev som vi planerade eftersom jag drabbades av Montezumas hämnd natten till igår. Det var helt omöjligt att äta julbord men det gör inget alls – vi skrattade åt eländet i går kväll där vi satt med våra glöggmuggar framför “Tomten är far till alla barnen”

IMG_5213

Äntligen har jag dessutom de garntomtar jag förgäves sökt i flera veckor :) Det landade nämligen ett fint paket från världens bästa Lingon så nu är kökslampan rejält tomtebehängd. Precis som det var hemma när jag var liten.

Mina egna tomtar, mitt eget stuk men samma idé.

Och Blossaglöggen är tvärslut :))

16 kommentarer:

  1. Samma här: julen är återerövrad... visst känns det kanonbra :o) Fast attans att du bor så galet långt borta, jag som har en massa Blossa att kunna dela av mig med annars... dumt. Hoppas ni överlever dagen i alla fall... ;o) Och viken underbart supersöt tomte! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag känner verkligen att jag bor onödigt långt bort . känslan har funnits sedan augusti ungefär :o)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du fått njuta av julen..
    God fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns verkligen super :)
      Kram

      Radera
  4. Det blev en "billig" ( = inget julbord att betala) julafton....hoppas du mår bättre idag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha jaa men jag har reaklickat lite i dag i stället :)Jag är mycket mycket bättre i dag tack och lov!
      Kram

      Radera
  5. Så fine nisser!! Jeg er glad du har hatt en fin jul, tross alt. Kos deg videre også:)
    klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så nöjd så nöjd. Ha det så bra du också.
      Kram

      Radera
  6. Åh, Princess! Så hemskt att få DEN sjukan. Och till jul till råga på allt(: Hade jag vetat så hade jag skickat min svala sköterskehand och varma hjärta till dig:) Skönt att ni kunde skratta åt det i allafall.
    God fortsättning och stor julkram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så jäkla onödigt och så vidrigt hahaha. Nåja i dag är jag nästan ok och man får väl se det som att jag slapp bli sjuk av julbordet ;)
      Kram sötnos

      Radera
  7. Skönt att höra att humöret är bra iallafall och julmat, tja.....det kan man ju egentligen är lite när som helst.
    Så söt tomten blev där hängandes. Nästa år ska jag göra garntomtar på riktigt till dig.
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kökslampa är perfekt och jag blev så glad! Tänk att du fattade precis vad jag medande :)
      Kramar

      Radera
  8. Men stackare!! Fast vad roligt att julen är återerövrad - du verkar så nöjd :-) Hoppas du mår bättre och får njuta av resten av julen! Och vem vet, kanske du hade missat reaklickandet om du varit frisk ;-)

    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du - jag mår så himla bra och är glad trots att jag blev så dålig :)Och reaklicket blev ju tokbilligt eftersom jag sparade 700 på julbordet :D
      Kramar

      Radera