måndag 31 december 2012

Hur firar ni nyår?

Jag är faktiskt otillständigt nyfiken på hur ni firar så snälla dela med er om ni har tid och lust :)

Mina närmaste vänner är bortresta och jag har absolut ingen lust att utsätta mig för ett krogfirande.

Jag kommer att avnjuta räkor och champagne hemma på Hornsgatan och i god tid före tolvslaget gå ner till Slussen eller Katarinavägen för att titta på det maffiga fyrverkeriet.

fyr4

Jag har ingen aning om hur mycket pengar som bränns av på 15 minuter men helt obekymrat och ansvarslöst njuter jag i fulla drag :)

Om vi inte ses mer i dag vill jag passa på att önska er ett riktigt

Gott Nytt År!

Emoji_1F49D

32 kommentarer:

  1. Här blir det lugnt hemmafirande med god mat och lite thailändska papperslyktor vid 12-slaget :) Och så lite champagne förstås...

    Ett riktigt gott nytt år till dig fina Rosen

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Å ja de thailändska papperslyktorna - ni glömmer väl inte att fota ;)
    Ett riktigt Gott Nytt till dig själv!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  3. För oss blir det lugnt firande hos vänner. Barnen ska dock sova hos farmor. Gott nytt år till dig finnig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter jätteskönt!
      Gott Nytt på dig själv vännen!
      Kram

      Radera
  4. Vi ska hem till vänner och fira! Vi är 6 familjer och jag ska ta med kaka till kaffet och lite dricka och snacks. Åhh, så kul det ska bli!
    Gott Nytt År till dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag firar in 2013 med maken här hemma....tyvärr har vi ingen thai-lykta iår...
    Champagnen står på kylning!!
    Gott Nytt 2013 önskas dig från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahhh champagne är aldrig fel. Låter lugnt och skönt!
      Kramar och ett riktigt Gott Nytt!

      Radera
  6. Å vad roligt! Det är det sorts firande jag gillar bäst - tillsammans med vänner :)
    Gott Nytt till dig själv!
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha här blev det lite oreda - svaret 10:04 är till Christina :)

      Radera
  7. Några vänner kommer hit på middag. Det blir god mat, skratt och prat! Och lite bubbel så klart :-)
    Kram och Gott Nytt år till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det perfekta firandet enligt mig :)
      Kram å Gott Nytt!

      Radera
  8. Här blir det hemmafirande då vi har både litet barn och en liten Jay hund som ska möta sina första nyårsfyrverkerier.
    Sambon tar ledigt från matlagning i år och vi hämtar från favoritkrogen. Menyn as follows:

    Nyårsmeny Gourmet

    Lyxig soppa på havskräftor.

    Klassisk svensk Kalvfilé Oscar med hummerklo, bearnaisesås och sparris.

    Glassufflé på äkta hjortron, vaniljglass Tahiti och nybakad biskvi.

    Och champagne och sånt såklart!

    Önskar dig ett riktigt Gott 2013!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attans så listigt att hämta mat - god dessutom! Hoppas så att Jay klarar det - ett jävla oskick med alla dessa smällare!
      Kram å Gott Nytt på dig själv!

      Radera
    2. Han är rätt cool om än en lite hare på andra vis, men vi administrerar ett tuggben typ 23.30 =)

      Radera
  9. Gott Nytt ÅR!!

    Vi hörs lite senare idag..
    kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa det gör vi :)
      Gott Nytt!
      <3

      Radera
  10. Vi skal fejre nyår med nogle dejlige venner :-)
    Rigtig godt nyår og må du få en fantastisk aften...
    Kram Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott Nytt År på dig själv!
      Kram

      Radera
  11. Firar med några bekanta - tre barnfamiljer så det bli alltid väldigt lugnt. Nyår är verkligen inte min favorit, hade gärna skippat det helt,
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner som du - kunde gärna skippas. det blir så attans upphaussat.
      Kram å Gott Nytt på dig själv :)

      Radera
  12. För första gången på en väldigt massa år ska det bara vara jag och kärleken...långkalsonger och raggsockar god plockmat och lite hångel i soffan;)

    SvaraRadera
  13. Bästa firandet av alla! Gillar det där m plockmat och hångel i soffan :)
    Gott nytt på dig!

    SvaraRadera
  14. Jag älskar fyrverkerier trots att jag vet att det är dyrt och omiljövänligt och att många hundar tyvärr mår dåligt! Men det nån barnslig sida hos mig som bara måste älska det ändå. Så här blir det ett litet fyrverkeri hemmavid och sen står vi i trädgården vid tolvslaget och avnjuter kommunens maffiga (om det inte regnar bort...)
    Vi firar härhemma så det blev jag som fick äran att stå i grytorna i år! Vi blir tio pers i åldern 2 till 77! Och menyn blir:
    Hummersoppa med kräftstjärtar och vitlöksbröd
    Fläskfilé med kantarellsås och klyftpotatis
    Smultronmousse med fläderskum

    Gott nytt År och tack för din härliga blogg!
    Hoppas du får en fin kväll!

    SvaraRadera
  15. Jag måste också se fyrverkerier - det är så himlans maffigt! Sen kuna folk gärna låta bli allt som bara smäller och tänka sig lite för!
    Undras om du kan buda upp mat för en person - det låter helt himmelskt ju :)Tack själv för att du är här inne och "härjar" - du är rolig och har massor av intressanta saker att prata om. Dessutom gillar jag din humor och självdistans.

    Många kramar och ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  16. Här firas nyår i Björnrike. Vi har haft strålande sol och -2 i backen idag. Alla njuter av perfekt skidåkning. Frågan är bara om vi inte är så trötta så vi somnat innan 12 slaget. God middag och skumpa på kylning finns. Ta hand om Hornsgatans kvarter medan jag är borta.

    Gott Nytt År!
    Kram Annelii

    SvaraRadera
  17. Å vilket perfekt väder och jag förstår att det kan vara jobbigt att hålla sig vaken efter en skiddag :))
    Kramar och Gott Nytt!

    SvaraRadera
  18. Ett riktigt gott nytt år finaste rosen, och en bra avslutning på det här! Har ingen nyårstradition och har aldrig haft, så det blir lite till vad som dyker upp eller jag själv orkar ställa till med. I år ska jag till en väninna på middag och takterass på tolvslaget.

    Må gott, och njut av räkor och fyrverkerier!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låte finfint - hoppas att fyrverkeriet är riktigt mäktigt! Här spöregnar det så vete 17 hur det blir med mitt????
      Stor kram och Gott Nytt År!

      Radera
  19. Here we have a family party at home. With good food on the table and champagne to celebrate. At the balcony we can see fireworks by midnight ;)
    Happy New Year!
    Hugs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sounds wonderful! I have to get out an go for a short walk to see any fireworks and it's raining :o)
      A Happy New Yaer to you too!
      Kram

      Radera