söndag 30 december 2012

Dett går lika braa medd zelleri!

Ja det gjorde det verkligen :)

Att göra en kycklingsoppegryta av fisksoppegrytan gick galant

IMG_5276

Efter att ha finhackat en vitlöksklyfta och fyra schalottenlökar ledsnade jag och valde bort alla grönsaker utom mina favoriter: broccoli, sugar snaps och morötter

Det gick hur bra som helst och det här har jag inte gjort för sista gången

IMG_5277

Efter att ha tryckt i mig så mycket jag förmådde låg jag i soffan med grosshandlarmage och ett fånigt flin på läpparna

I frysen tronar nu fyra portioner vilket torde innebära att jag satte i mig för två ;)

I dag ska jag tokslappa och kanske kanske ta en promenad?

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

6 kommentarer:

  1. Ojoj, så gott det ser ut! Måste testas... Någon gång när även jag får lust att laga mat. Idag blir det testlagning av blinier inför nyår.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja det där med att laga mat är ju inte direkt min bästa gren heller.
      Kram

      Radera
  2. Vad roligt att det blev bra, och det låter riktig mumsigt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så nöjd - oftast när jag trixar med ett recept och byter ut och grejar blir det inget vidare :)
      Kram

      Radera
  3. Hemlagat är det bästa ju. Vad roligt att det smakade så gott. Mums!
    kramar

    SvaraRadera
  4. Duktiga du! Om du kommer på en vegvariant så hojta! Och Gott Nytt År i massor till dig! Kram

    SvaraRadera