lördag 29 december 2012

Där satt den!

På mer än ett sätt till och med.

Förutom att vara lycklig ägarinna till världens finaste Opulent blouse har jag dessutom köpt ingredienser till världens godaste fisksoppegryta och – efter tips i kommentarsfältet – ICAs eget toalettpapper :))

IMG_4772

Fast jag ljög lite här: hittade ingen fin fisk så jag har bytt fiskbuljong mot kalvdito och fisken mot kyckling. Dessutom har jag uteslutit hatobjekten selleri och fänkål men i övrigt blir det preciiiis lika :)

Blir en bra motvikt till den belgiska våffla med rejäl gräddklick som jag tryckte i mig i Barkarby. Löjligt gott men jag antar att en dietist inte direkt skulle jubla?

Så om en stund ska här tändas onödigt många värmeljus, skäras, hackas och grejas alltmedan Mariah Careys gamla julskiva från 2004 går varm. Stor sannolikhet för att kocken under tiden kommer att sippa på ett glas rött.

Fullständigt nöjd med dagen så långt och jag njuter som fasen av att veta att jag har ytterligare tre göra-vad-jag-vill-dagar framför mig

Hoppas att ni har det bra!

IMG_4199AAAXXX

12 kommentarer:

  1. Hm, jag kommer på studs, grytan var ju såå god och det kanske kommer en recension sen hur det blev med kyckling? Klem

    SvaraRadera
  2. Tar du med dig en bulle då - snälla :)Provsmakning säger att den blir minst lika god!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter helt fantastiskt! Njut! Kram

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt! Njut länge, och den där grytan måste bara bli bra..
    Kram

    SvaraRadera
  5. Njuuut! Låter ljuvligt1 Och vad gott det ser ut!

    SvaraRadera
  6. Åh vad härligt det låter. Skicka hit lite... :)
    Jag har gjort chili idag, för första gången någonsin, hihi.
    kramar

    SvaraRadera
  7. Det ser gott ut!
    Vi bakis föräldrar fuskar idag och hämtar mat på O' Leary's =)

    SvaraRadera
  8. Ååååå det var ljuveligt! kan nog inte låta bli att göra ett inlägg om den :))
    Kram på er

    SvaraRadera
  9. Vilken god och mysig kväll:)Skönt med ledigheten! Julen har verkligen prickat in sig rätt för mån-fredagsarbetare:)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det ser lækkert ud, rigtig dejlig aften :o)
    Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Låter härligt!!!

    Njut av din kväll och dagar att göra vad man vill... är det bästa som finns!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Bra där! Att du åkte tillbaka och shopsade den, för den är ju galet snygg. Fattar inte varför jag sålde min, otroligt korkat!... :o(
    Just det ja, fisksoppegrytan, DEN måste ju göra här också väldigt snart känner jag. Tack för påminnelsen. Stor Kram!

    SvaraRadera