söndag 30 december 2012

Bästa köpen 2012

När jag började titta på bilder insåg jag att 2012 var det år då ganska många gamla span landade här. Antingen genom Traderaklick eller genom supertur vid något outletbesök. Att jag inte satt rubriken “bästa Mollyköpen 2012” beror på att det finns två outsiders som absolut kvalar in under kategorin “bästa köp”

Så här kommer de – mina bästa köp i år

Anchouma

Jag hade inte tänkt rangordna köpen men den här är ojämförligt mitt bästa köp – Anchohuma Parka i almost black. Att Firestorm scarf också är med känns rättvist för den inhandlades tidigt i våras och är den sjal jag använt mest under året och jag gillar den riktigt mycket

 

IMG_1718x_thumb[1]

Tycker fortfarande att den här är helt underbar – The silken blouse i vintage rose, Tripper B long skirt i vintage grey och RAF silk slip top i samma färg. Minns att jag skulle prova kjolen “på skoj” i Odd Mollybutiken och där trillade jag dit så det sjöng om det

 

IMG_2892x_thumb[1]

Här är kjolen tillsammans med två andra bästisar – CC jacket som jag Traderade hem i storlek 1 och sedan lyckades swappa till en 2. Tror att den i storlek 1 numera bor hos Hilde :) Under en Foresome tank i silky white som användes flitigt hela våren och sommaren

DSC06592_thumb

Ljuvliga Indy dress i royal traderades hem och är nu en av de vackraste pärlorna i klänningsgarderoben

IMG_4308_thumb[9]

När vi ändå är inne på pärlor – Nymph long sleeve dress i indigo som jag hittade i Gällstad efter att förgäves försökt tradera hem den i ett par år

 

IMG_1218x_thumb[5]

Nowornever coat hittades i en secondhandbutik och det är ett sådant plagg jag nästan vippar fram i –jag älskar den!

 

IMG_2207x_thumb[1]

Här kan jag slå två flugor i en smäll – Hookup tank i rose? som jag lyckades tradera hem till knappt HM-pris och Gimlet blouse i indigo. En blus som jag hamstrar och har i alla fyra färgerna, ja garderoben hyser till och med dubbletter av white och indigo :o)

IMG_2229x_thumb[2]

Se där kom en Gimlet i white och så “den lilla grå” dvs New vintage cardigan. Så himla söt och skön att bära och hemforslad från Barkarby

 

IMG_2749x_thumb[1]

Berry Dress i pink fyndade jag för 400:- i Barkarby och den finfina Cascais scarf bloppade jag hem. Särskilt glad över sjalen som jag missade på Tradera för mer än ett år sedan när min dator hängde sig på Örebro tågstation :)

 

IMG_4411_thumb[2]

Tyvärr ruggigt kornig bild pga för dåligt ljus. Sidesaddle dress i royal fyndades på Barkarbys provkollektionsutförsäljning tillsammans med den i chalk. Evighetslångt span kunde äntligen avslutas.

 

IMG_4629xx_thumb[3]

Inget fyndpris men helt ok på härliga Beatnik dress som ska besöka sömmerskan innan jag trippar omkring i den till våren och sommaren. Den här hippiechica saken har jag dreglat över länge men det dröjde ända till sent i höstas innan jag hittade en 2:a

 

IMG_5067x_thumb1

Avslutar Mollyparaden med Twistme jumper i almost black som ganska nyligen landat tillsammans med dem i rose och golden porcelain. Så mjuka och så bra till både jeans och kjol – ska testa lite kombos med ett par olika Wallakjolar tror jag

Känner mig nödd och tvungen att ta med två helt andra saker på listan. Två saker av helt olika karaktär men som var för sig gjorde mig alldeles lulligt lycklig när jag fann dem :)

DR MARTENS_thumb[2] 

Hur skulle jag kunna låta bli att ta med Dr Martens rosstövlar. Trodde att de låg helt utom räckhåll och nu står de i hallen. Åååååå

 

IMG_3520x_thumb

När jag ser bilden kan jag fortfarande känna hur glad jag var när jag hittade den perfekta trasmattan till köket. Det var i den här vevan jag återerövrade mitt kök som i 11 år varit någon sorts ingenmansland där jag tillbringade minimalt med tid för att det var så jämrans fult.

Hoppas jag inte tråkat ihjäl er som orkat ända ner – det är lite kul för mig själv nämligen att göra en sammanfattning så här.

Av den helt egotrippade anledningen kommer det säkerligen en årskrönika också så småningom.

Må så gott vänner!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

15 kommentarer:

  1. Hej!
    Oj vad skoj det är med listor och din är enastående. Ska försöka få ihop någon till morgondagen.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag tycker det är lite kul för min egen del och det här är ju min dagbok på nätet :)
      Kram

      Radera
  2. Vad roligt att en matta fick vara med på listan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja haha men den kvalar absolut in - var överlycklig när jag hittade den :)
      Kram

      Radera
  3. Vad kul när man äntligen hittar något man letat länge efter! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen härligt när jag lyckas hitta något gammat span :)
      Ett riktigt Gott Nytt till dig själv!
      Kramar

      Radera
  4. Vad kul att få se din lista. Japp, din fd CC jacket bor hos mig:)
    Och klart du ska vara glad över pjuksen och mattan med..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte väl att CC:n bodde hos dig :) Och rosbootsen ver ju bara helt underbart!
      Kram

      Radera
  5. Kul att se alla bästa köpen, smart att visa det. skulle jag kunna tänka mig att göra likaså.
    Gott slut fina du och tack för alla fina kommentarer hos mig! Ser fram emot att läsa din blogg 2013 också. kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Jag tycket att det är en bra sammanfattning över vad jag verkligen haft för mig när det gäller shopping :)
    Ett riktigt Gorr slut till dig själv och naturligtvis kommer jag att fortsätta att läsa hos dig - jag gillar dig!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det flesta förstår nog att det ska vara
      Gott och inte Gorr ;)

      Radera
  7. Och vilket år det har varit? Superhärligt och din fina silken blouse är sååå ljuvlig.
    kram!

    SvaraRadera
  8. Kul att få se din lista! Och det är otroligt vad vackra plagg som du fått tag på :-) Speciellt de båda kombona med Tripper B long skirt är fantastiska!
    Kram och ett Gott slut!

    SvaraRadera
  9. Så många snygga kap, har lut att flytta in i din garderob på störten:)
    Kram

    SvaraRadera