fredag 21 december 2012

Barkarby e bra!

Lyckades fota en del av provandet men det mesta blev alltför suddigt för att visa tyvärr.

Vi blev ruskigt uppspelta när vi insåg att de hade 20% på hela sortimentet – särskilt syster som inte har något vidare utbud där hemma

IMG_5145

Tanning knit long cardigan i mid grey melange storlek 0. Den är alltså generös i storlek

 

IMG_5147

Suddigare än suddigast och namnet på koftan har jag helt tappat men även denna är generös. Provar storlek 1 här

 

IMG_5148

Opulent blouse i vintage chalk. Här är det tvärt om – det är en 3 som pryder kroppen. Storlek 2 funkar inte alls – den lilla tryckknappen under byst sprätter upp.

 

IMG_5149

Mah-Jong velour dress i vintage chalk. Helt normal i storlek och jag kan ha min vanliga 1:a

 

IMG_5154

Rapunzel T88 i white storlek 1. Den här är nog något generös i storlek för jag måste ofta ha 2 på stumma överdelar

I påsen låg tre av de här snyggingarna plus denna

#611 Babushka shawl

Mjuka gosiga Babushka shawl

Jag lyckades även komplettera tomteparaden ute i köket men det får ni se i morgon för nu ska jag kasta mig över min gräddbulle :o)

Har sett så många bilder och hört lyriska beskrivningar så nu är det dags att prova.

Ha det så gott!

Kram

8 kommentarer:

  1. Den där sjalen traderade jag hem i höst och den har använts mycket! Så mysig! Man blir allt bra Barkarbysugen! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh! Babuschka skulle jag inte tacka nej till! Kram på er båda!

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt! Sjalen är urläcker och den beige koftan med bruna hjärtan är ju en önskekofta:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt där ja:) Hoppas du och syrran har det mysigt...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hjärtkoftan ja...underbart fin. Fast allt du provade var snyggt ju. Klem

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. ...och det var Nena från en annan inlogg dårå!

      Radera
    2. Det hade jag faktiskt aldrig gissat...bra att du talade omdet.
      KRAM på dig

      Radera