tisdag 18 december 2012

Att fyllas av bus och gos

Det är inte dumt det………..inte dumt alls :)

De fingerdockor som låg i ett av tjejernas paket fick börja sin tjänstgöring som julgranspynt…………

IMG_5094x

……..och min egen julklappsnalle blev en krona

Sen skärpte vi oss lite - men bara lite och klädde tjejernas egen gran med mer juliga saker

IMG_5096

Jag tycker att idén med en särskild gran till barnen är jättesöt. Hur var det hos er när ni var små – hade ni egen gran? Och hur har ni det nu – egen gran till barnen?

page

Efter middagen bjöds på fingerdockteaterföreställning dit mamma och jag fick specialdesignade biljetter. Klart man måste ha biljett på teatern!

Båda damerna gillade sina julklappströjor även om man kanske inte tror det när man ser den lilla teaterapan :)

IMG_5120x

Tack för i går sötnosar – nästa gång sover jag över :)

Det börjar bli hetsigt som attan på jobbet och det bara snöar och snöar. Jag blir inte speciellt stirrig över något av det även om det känns lite lite jobbigt att hacka i sig att det blir en lång vinter.

Snart landar syster yster på Hornsgatan och jag tror att jag ska tvinga henne att göra julgodis LCHF style……….

Ha de så gott!

Kram

7 kommentarer:

  1. Har aldrig haft julgran till barnen...utrymme har inte funnits!!
    Numera har vi inte haft gran på många år.
    Ljusgirlang på uteplatsen och en "boll" med ljus i.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt aldrig haft gran här på Hornsgatan men kanske nästa år.....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt ni haft det. Jag hade själv aldrig egen gran när jag var liten, men mina barn har var sin på rummen. Det är så mysigt tycker jag:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hade inte heller men det är så gulligt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så himla söta de är... :)

    Jag har ett recept på nötkakor som bara är hasselnötter, ägg och så lite socker. Ska skicka det till dig.
    kram!

    SvaraRadera
  6. Jaaaa recept mottages tacksamt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka små sockertoppar! Ni verkar att ha haft en alldeles förträfflig kväll:)
    Kram

    SvaraRadera