tisdag 7 augusti 2012

Kopior på gång??????

Jag söker efter den här i storlek 1 och har googlat ganska flitigt

image

Ceremony s/s short dress i dark powder – om någon vet var den finns blir jag glad för en kommentar.

Uppdaterat: jag har hittat den tack vare tips från snälla Anette :)

Inte så glad blev jag när jag hamnade på en asiatisk sida och såg detta

odd-molly-059t3

Jag vill inte råka hänga ut någon oskyldig så jag har maskat sidnamnet. Jag har så klart också mailat Odd Molly. För min del blir det inga Tradera eller Blocketköp utan uppvisande av kvitto – även om det dyker upp en etta i dark powder!

Må de drabbas av skörbjugg!!!!!!

Kram på er
Rd ros

18 kommentarer:

  1. Neeej!
    Vad oerhört tråkigt:(
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Skumt är vad det är! Det var längesen med kopior kanske dax igen :(((
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hahaha jag älskar ditt kraftuttryck och nedkallande av förbannelse där i slutet :-D Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Läser ofta din blogg, men har nog aldrig kommenterat tidigare...
    Finns en engelsk webshop som har plagget du söker till 60% rea, anger du sen koden "dix" vid beställning får du ytterligare 10% på rea-priset :-)
    (Koden funkade igår när jag beställde iallafall - skulle den ha utgått är det ju ganska billigt iallafall)
    Har handlat därifrån tidigare (andra märken) och det har funkat bra med snabb leverans!

    Adressen: www.mode-by-tealuna.co.uk

    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej :) tack SNÄLLA du! den är på väg hem till ett väldigt trevligt pris - koden fungerar ännu.
      Glada hälsningar Anne

      Radera
  5. Trist med kopior...usch o fy.....
    Sånt finns mycket av i Thailand...a big no no för mig-oss.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Usch vad trist med kopior. Jag som fått för mig att det minskat med OM-kopior men det är väl mitt naiva jag antar jag :)

    Jag undrar om jag inte sett den där nånstans. Har märkt att om man googlar hittar man t ex inte Miintos sida. De brukar ju ha stort utbud både miinto.se, miinto.dk och miinto.no. Testa där

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Men vad tråkigt! Nu poppar det upp massa frågor också :) Var de mycket billigare där, tänkte annars att de även kunde ha Mollysar i Asien. Har iof själv varit i Kina och sett den hysteriska fakemarknaden där.. Hoppas du får svar från hk. Kramar

    SvaraRadera
  8. He he, skörbjugg är bra :-) Men vad tråkigt med kopior... Hoppas du hittar den i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Såg nåt skumt på Tradera gällande nåt av sidenplaggen, tror att det var den där. Om man vann fick man välja färg och storlek. Luktar lite fishy.....
    Och jag önskar kopietillverkarna ännu värre öde än skörbjugg! Det är nästan för snällt;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj - det verkar klart skumt ju. Var det nyligen?
      Kram

      Radera
    2. Ja det var för en eller ett par veckor sedan......

      Radera
  10. Alltså jag fattar inte hur de får fram likadana tyger.
    Att man kan kopiera modellen är ju sin sak.
    Nåja ett mög är det oavsett hur det går till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. de tillverkas väl i Kina. Då kan ju den fabriken sälja till fler eller textiltillverkaren.

      Radera
    2. Ah då fattar jag. Allt har ett pris som man säger...

      Radera
  11. Nä fy fan! Skörbjugg med en släng av kolera borde sitta fint.
    KRam

    SvaraRadera
  12. Trist med kopior och bra att du tar tag i det! Och kul. Du fick tag i den till slut. Visst blir man glad då? Kram

    SvaraRadera
  13. Skönt du fick tag på den på en riktig sida! Glad att jag hittade min på rea i odd mollys egen nätbutik! För den är ju såååå fin!
    Kram Nena

    SvaraRadera