tisdag 7 augusti 2012

Åååå bara tisdag i dag

Köket blir vitare och vitare och jag blir gråare och gråare. Nej inte alls nere men seg och trött så att jag knappt vet vad jag heter. Jag har plötsligt fått så otroligt svårt att komma i säng. Jag håller på som en 5-åring och “ska bara” i det oändliga.

Tur att jag har semester nästa vecka och ska göra en tur ner till västkusten som kommer att pigga upp mig ordentligt :)

I dag fick jag lära mig något helt nytt på lunchen. Någon som hört talas om Arlaharen? Nej jag tänkte väl det. Kamrat Magnus är en outsinlig källa av alla möjliga nyttiga och onyttiga kunskaper. Det sägs att denna bild prydde Arlas mjölkpaket för många år sedan. Skröna eller sant? Ingen aning……….

Ni som inte gillar sjuk/osmaklig humor scrollar snabbt ner till min dagens för här kommer den – Arlaharen

 

arlaharen

 

Testar lite olika toppar till den här kombon och tycker inte riktigt att denna funkar

pageA

Den känns för lång så nästa gång blir det en kortare variant.

Har inget mer på hjärtat utan tänker slänga mig i soffan och läsa eller bara slötitta på TV.

Må så gott!

Kram

11 kommentarer:

  1. Hahahaha! Arla-haren regerar! Skönt med semester nästa vecka! Själv är jag in på Fritidsresors hemsida var och varannan dag för att kolla in vårat hotell på Rhodods:) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag inser ju att det kommer att finnas läsare som inte alls uppskattar Arlaharen men jag tycker att det är hysteriskt kul :D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har inte sett haren innan (dricker ju mjölk från Skånemejerier;) men sånt tycker jag är roligt ich upplyftande!
    Känner igen mig med "ska bara", vänder gärna på dygnet på somrarna. Sen blir jag inte precis så pigg av monunregnet...
    Kramar

    SvaraRadera
  4. tror att vädret påverkar även mig - hit och dit och en skvätt regn några gånger om dagen :(
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, jag uppskattar iaf Arlaharen, mkt festligt ju! Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du gillar den :)
      Kram

      Radera
  6. Jaaaaa- Arlaharen var enda anledningen till att jag överhuvudtaget köpte mjölk ett tag :-))

    Mandelmjöl finns bland glutenfritt i vanliga affärer, men annars går det jättebra att mixa vanlig mandel med. Kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gud så kul - det är alltså sant hahaha. Tack snälla - kollar bland det glutenfria för mixer tillhör inte köksutrustningen på Hornsgatan ;)

      Radera
  7. Haha.. såg att det var sant :) Ska du till västkusten? Åker du svängen förbi Göteborg då möjligtvis? :) Säg till isf om du vill ta en fika eller lunch :) Kram

    SvaraRadera
  8. Tyvärr blir det bara landning och avgång i själva Göteborg så jag hinner inte :( När ska vi få till en date egentligen hihi
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag tycker den är skitrolig men ställer mig tveksam till sanningsgraden i att den faktiskt funnits på paketen. Har dock sett bilden förut.

    http://www.alba.nu/Alba2_99/bellman.html

    kram

    SvaraRadera