söndag 8 juli 2012

Lite bättre ordning och vardagslyx

Utan att anstränga mig alltför mycket har jag lyckats dammsuga och våttorka golven och rensat ur städskåpet så att jag kan få in mer grejor där. Klar bonus är att det är jädrans skönt att kunna gå barfota på dammfria varma trägolv :)
Har varit ute en rejäl sväng och bl.a. hämtat upp ett DHLpaket med härligt doftande innehåll
IMG_2748
Märket är som ni ser Durance och doften heter Fleur de Coton – varm mjuk och snäll. Jag längtar efter att sjunka ner i badet men först ska jag stryka lite.
För ett tag sedan publicerade jag den här bilden och skrev att Hornsgatan grävs upp för 718:e gången men att det bara var bra
IMG_2243[2]
Och visst sjutton är det bra – t.o.m. strålande
IMG_2746
Trottoaren har blivit mycket bredare och under stålskivorna är det förberett för trädplantering.
Vi har haft jättekonstigt väder – varmt, mulet och stundtals dimmigt. Min dagens hade kunnat vara lättare men jag ville premiärgå mina nya Pleasejeans
IMG_2745
Ingen aning om varför jag ser så rädd ut – kanske beror det på att håret verkar tillhöra Magica de Hex?
Varför ändra ett vinnande koncept tänker jag och kör vidare på räkor och vitt vin i kväll. Till det lite slötittande på någon film så här sista kvällen innan jobbet börjar igen.
Hoppas ni haft en bra dag – må så gott!

11 kommentarer:

  1. Har också ett sånt väldoftande paket på väg hem. Det låter som en mysig kväll innan jobbet börjar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm det ska bli så skönt att krypa ner i badet :)
      Kram

      Radera
  2. Mmmm, Durance är ju så ljuvligt. Helt beroende av doftljusen från dem...måste nog prova de där sakerna också :)

    Snyggelisnyggt med pleasen och gimleten (som det ser ut att vara :-))

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - jag supergillar Pleasen!
      Kram

      Radera
  3. Vad skönt med ett väldoftande bad. Snygg dagens, jeansen har verkligen snygg färg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kärlek vid första ögonkastet haha.
      Kram

      Radera
  4. Njut av sista kvällen i frihet nu:) Jeansen är skitsnygga!! Kram

    SvaraRadera
  5. Meh! Ska du börja jobba? Nu tänkte jag ju locka hit dig för att hänga i mitt paradis.

    Får satsa på en helg då. Mejlar dig.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter suveränt med lite söndagsmys och det där konstiga vädret hade vi igår. Så fuktigt och kvavt så jag knappt orkade röra mig. Och oj, så snabbt semestern gick. Men kanske mer sedan? Kram

    SvaraRadera
  7. Blir ju onekligen lite badsugen av ditt inlägg. Men det får bli i havet i så fall, badkar saknas i Paradiset.. fint att höra att man tänker på att plantera träd när man "renoverar". Klem

    SvaraRadera
  8. Snygga brallor och njut av badet, snyggo!
    Kram

    SvaraRadera