fredag 6 juli 2012

Dimmig men fin utflykt

I dag var dagen när Lingonet skulle visa mig det vackra skånska landskapet så efter crosstrainingpass och åtskilliga koppar kaffe styrdes kosan mot Kivik.

Ju närmare havet vi kom desto dimmigare blev det och det vackra Brösarps backar kunde knappt skymtas.

IMG_2715

Här står jag ca femton meter från havet – helt osynligt men jag hör vågorna brytas mot stranden. Ganska mäktig upplevelse faktiskt.

 

IMG_2721

IMG_2724

Vi promenerade omkring en bra stund och jag blev helt exalterad över alla små fina hus och alla rosor. I stundens yra hävde jag ur mig att här ska jag bo!!!! Sansade mig lite när Lingon påpekade att vintern kanske inte är lika kul :)

 

IMG_2737

Ett par timmars promenerande tar på krafterna så nystekt strömming med hemgjort potatismos satt som en smäck. Något av de godaste jag ätit på länge och det slog Köpenhamnsbullen med råge.

 

IMG_2727

En lite annorlunda dagensbild på en mätt och glad Ros.

 

IMG_2739

Finaste chauffören och sällskapet – tack för ännu en perfekt dag!

Jag har haft en helt underbar vecka och det svider lite i magen när jag tänker på att jag ska åka hem i morgon. Som vanligt har semestern gått alldeles för fort och det känns smått absurt att jag ska kliva upp 6.30 på måndag morgon, se till att jag ser ut som folk och åka till jobbet. Jag har inte haft en gnutta smink mer än läppglans på tre veckor så bara att hantera en mascaraborste igen känns konstigt.

Må så gott!

Men ännu återstår några timmar av småprat, klädprovningar och bara vara. Dem ska jag ta vara på!

10 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt fint där! Känner faktist igen husen på bilderna. Och snart är jag där!
    Efter var sommar i Ystad är vi färdiga för att sälja huset hemma och emigrera men tanken på vintrarna där och huspriserna stoppar oss;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha förstår att ni vill flytta hit!
      Kram

      Radera
  2. Det låter som du haft en fantastisk semester. Njut nu av de sista timmarna med Lingonet och ha så mysigt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bsta semestern på läääänge :)
      Kram

      Radera
  3. M, här är en till som funderar ibland på att flytta lite öster ut, men liite för mycket som håller mig kvar just nu. Stekt strömming med mos och lingon är bara så. jädrans. gott! Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur vacker det än var stannar jag nog här på Hornsgatan :)
      Kram

      Radera
  4. Ser jättemysigt ut! Och strömming med potatismos och lingon är så gott!! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var löjligt gott och jag funderade på om jag kunde äta lite till?
      Kram

      Radera
  5. Hittade hit via Lingons sida och vilken superfin blogg du har. Ni verkar ha haft några härliga dagar, du och Lingon.

    Kram från fru Sederblads (Lingons fotokompis)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej :) Kul att du tycker om min blogg. Du och Lingon passar som hand i hanske med ert fotande!
      Må så gott!

      Radera