onsdag 6 juni 2012

Tisdagen i tre bilder….äh det blev fyra :)

Sov som en liten gris igen och kom inte ut förrän strax före ett.

IMG_2205x

Innan dess tre nödvändiga koppar kaffe. Bryggaren står just nu i vardagsrummet på ett skraltigt litet bord som tappat bort sin fotsida klänning. Ja det stämmer – har inte minsta aning om vart duken tagit vägen :o) Jag har väl stoppat undan den på något sånt där superlistigt ställe för att den inte skulle bli byggdammig.

Konstigt väder men skönt så promenerande stod på menyn. Kommer ni ihåg den här bilden som jag la’ upp för ett par veckor sedan?

IMG_2104_thumb[1]

De har slagit upp portarna och jag bjuder på en enda bild inifrån butiken – det var inte alls populärt att jag fotade där inne nämligen

IMG_2241

Typiskt härlig prylaffär med fina krukor, ljusstakar och annat skoj.

Min fina röda står uppe i lägenheten men här har vi någon som inte är rädd att lämna sin porten.

IMG_2246

Nu har jag inte en Kronan utan en lite mer avancerad mountainbike men ändå. Om man tänker på att farbrorn högst upp blev av med sin fastkedjade rullator så ligger nog den röda skönheten en smula risigt till kan jag tänka.

Efter promenaden lyckades jag ta mig samman och förpassa en del av oredan från vardagsrummet till sovrummet och att dammsuga ordentligt.

Ganska så mör efter flera timmars gående och frenesistädning håller jag kväll här och ska inte lyfta ett finger mer i dag utom för att bloggenada lite :)

Må så gott!

Kram

10 kommentarer:

  1. Snodde nån en fastkedjad rollator?! Herregud....
    Fin röd cykel, skulle vilja ha nåt liknade i stället för min illrosa 90-talshoj. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är folk galna! Det var väl någons mormor som behövde den bättre än farbror Österberg kanske ...........
    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt galet att sno en fastkedjad rullator! Mitt naiva jag trodde väl att sådana hjälpmedel skulle vara fredade.

    Har precis kommit hem från en långpromenad så nu hägrar soffan :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst äe det bedrövligt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hur kan man ha mage att sno en rullator? Jag fattar inte hur det är möjligt. Ser ut som en butik i min smak det där:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är nästan rekord i galenskap att sno en rollator. Vi har förresten två stycken rollatorgarage här hemma. Med ett litet fönster så man kan titta in. :-D

    Fin butik, den vill jag besöka såklart.
    kramar och ha skön slappekväll,
    L

    SvaraRadera
  7. håller med ovanstående. Märklig stöld. Jag har en röd gammal Örnen- cykel som jag är livrädd att bli av med, men tror också att har de gett sig den på att ta något, ja då blir det tyvärr också stulet. Ser fint ut i butiken och din dag verkar varit skön.Klem

    SvaraRadera
  8. Förstår inte det där med att de inte vill att man ska fota de får ju gratis reklam! .? Tack för din fina kommentar hos mig idag! Blev väldigt glad av det! Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Lite skumt det där att vissa butiker inte vill att man ska fota där. De får ju liksom gratis reklam...hmmm

    Härligt röd cykel, en sån vill jag ha:)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  10. Fina saker det verkar finnas i butiken men att inte ta foto?? Dom kanske har något hemligt som har med försvarsmakten att göra?! Eller kanske ett lager med stulna rollatorer till bra pris, fniss!
    Kram

    SvaraRadera