lördag 2 juni 2012

Stackars Maratonlöpare!

Nog för att det är vidrigt att tävla i värsta solgasset men det var nog ingen som tyckte att det var särskilt skönt att springa i dag. Trots att jag inte var utomhus mer än ca en timme hann mitt paraply vända sig ut och in fler gånger än jag kommer ihåg. Jag såg ut som något bättre begagnat när jag kom hem :)

Det blev bara ett enda foto för utomhus var det helt omöjligt att fota och inomhus skulle jag hålla reda på ett dyblött paraply så det kändes för meckigt.

Den här reklamen i en tunnelbanenedgång tyckte jag dock måste förevigas.

IMG_2194

Kanske är jag fånig men jag reagerade ganska starkt på budskapet som i mina ögon är ett löjligt försök att skoja till det och få det att framstå som om den månatliga plågan är något sorts klipp?

Jaja kanske är det vädret som gör mig extra känslig och tjurig ;)

Jag har redan ätit upp den middag jag inhandlade i Söderhallarna för jag var gluphungrig när jag kom hem igen. Måste alltså bestämma mig för om jag ska ta mig ner till ICA eller låta lördagsmiddagen bestå av te och mackor…………………….

Och för den som eventuellt undrar: nej jag har inte hittat röda skrubbhandskar- Kapitulerade och tog hem två par från en webshop.

Kram

5 kommentarer:

  1. Ja stackars löparna! Jag såg lite på tv, och kunde inte låta bli att bli sjukt imponerad. Tänk att de gör det, 4,5 mil i det skitvädret. Värt all beundran!
    Till skillnad från reklamskylten, så jäkla osmakligt att jag blir förbannad...
    Hoppas du får en bra kväll snygging! Mucho Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag såg på nyheterna idag att ni hade riktigt tråkigt väder. Verkligen synd om Maratonlöparna! Här har vi haft riktigt fint väder men ganska kallt. Varför måste vädret svänga så, ena dagen 27 grader och den andra 12!!? Jag hänger inte med.

    Ja, jag har också regerat på den skylten. Ganska osmaklig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Brrr ja, stackars löpare. Man minns de år det varit 25-30 grader. Skillnad.

    reklamen är knasig, jag har hoppat till både en och två gånger. Lågt.

    kramar och hoppas du har det gott i kväll,
    L

    SvaraRadera
  4. Ja, annars kan man använda menskopp som är bra mycket bättre för miljön och MYCKET billigare!

    Kram! Sanna

    SvaraRadera
  5. Knasig reklam tycker jag. Det finns inte något som kan gör eländet bättre, inte ens halva priset. Haha, nu låter jag som värsta surtanten...
    Kram

    SvaraRadera